Audi SQ5 TDI – Cel mai puternic Audi Q5

Ideea e simpla. Daca departamentele sport ale constructorilor premium s-au “ferit” pana acum sa ofere diesel si sa se “atinga” de SUV-uri, iata ca in ultmul timp au facut pasul. Ceea ce vedeti in poze este primul “S” de la Audi care are sub capota un propulsor diesel. Unul foarte serios.

Audi SQ5 TDI este oferta Audi pentru un model de exceptie, care nu iese prea mult in evidenta la nivel estetic. Are mai mult rolul de a pregati clientii pentru modele Audi S diesel si pentru S-uri diesel pe SUV-uri. Probabil noua generatie Q7 (care intarzie, din cate observ) va avea si o versiune SQ7.

Audi SQ5 TDI art1 Audi SQ5 TDI   Cel mai puternic Audi Q5

Sa vedem ce ofera noul Audi SQ5 TDI. In primul rand, un exterior “S”, dar in niste limite pe care eu le apreciez. Da, are 4 tevi de esapament, ceva crom in plus, dar nu-ti agreseaza ochii cu cu elemete exagerate. Asta e bine.

Audi SQ5 TDI art2 Audi SQ5 TDI   Cel mai puternic Audi Q5

Sub capota este un nou propulsor (de fapt, unul existent, dar modificat serios) turbodiesel si nu pot sa nu remarc faptul ca n-a trecut prea mult timp de cand BMW M a anuntat primul motor triturbodiesel pe Seria 5, X5 si X6. E adevarat ca BMW a venit cu supraalimentare cu 3 turbine si putere maxima de 381 CP.

Audi SQ5 TDI art3 Audi SQ5 TDI   Cel mai puternic Audi Q5

Audi ofera pentru SQ5 TDI tot un motor de 3 litri, V6, supraalimentat cu doar doua turbine, care produce 313 CP si 650 Nm. Nu-i la fel de impresionant ca motorul BMW M, dar sta bine la cifre. Audi SQ5 TDI accelereaza la 100 km/h in 5,1 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h. Transmisia este asigurata de sistemul quattro, prin intermediul unei cutii tiptronic, cu 8 trepte.

Audi SQ5 TDI art4 Audi SQ5 TDI   Cel mai puternic Audi Q5

Consumul este insa la un nivel excelent, daca asta mai conteaza pentru proprietarul unui Audi SQ5 TDI, care oricum plateste minim 60.000 euro pe masina. Audi SQ5 TDI are un consum mediu oficial de doar 7,2 litri/100 km.

Eu cred ca-i mai mult un experiment pentru alte “S”-uri. Pentru ca mi se pare enorm sa dai 60.000 euro pe un Q5, chiar si la nivelul asta de putere.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.