Drive test – BMW 320d. Leader innascut.

Cand este o masina perfecta? Niciodata, evident, dar convenim ca poate fi, atunci cand iti transmite ceva ce concurentii ei nu pot. Desigur, includem aici doza de subiectivitate necesara.

Stiu ca sunteti curiosi sa vedeti cum mi s-a parut noul BMW 320d. Si eu am asteptat cu nerabdare testul, mai ales ca generatia anterioara mi s-a parut imposibil de imbunatatit. Si totusi se poate, pentru ca noul 320d e cam tot ce ti-ai putea dori de la o berlina premium foarte economica, relativ rezonabila ca pret si cu un gen de sportivitate pe care ajungi sa-l adori (da, cu un turbodiesel de doar 2 litri).

BMW 320d drive test art1 Drive test   BMW 320d. Leader innascut.

V-am spus deja ca-mi place mult cum au desenat nemtii noul Seria 3 de acum multe luni, la lansarea oficiala. In realitate arata la fel de bine ca in poze, iar acele zone de contact intre faruri si grila definesc partea frontala. Iti transmite genul ala de incordare care a lipsit generatiei anterioare.

BMW 320d drive test art2 Drive test   BMW 320d. Leader innascut.

Interiorul a fost rafinat si desenat in ideea noului stil al marcii. Observati ca display-ul generos este acum de genul pop-up, seamana mai mult cu o tableta, fata de cel integrat in bord al generatiei anterioare, care da senzatia de televizor. Mult mai usor de urmarit “tableta”… In rest, bord orientat catre sofer, totul pozitionat perfect si… linia  de design Sport Line de mare efect. Vedeti insertiile rosii din interior, pigmenteaza fericit invazia de negru. Se poate si fara nici una din cele 3 linii (Sport, Modern, Luxury) de design propuse de nemti, dar eu zic ca merita luate (aproape 2.000 euro in plus).

BMW 320d drive test art3 Drive test   BMW 320d. Leader innascut.

N-o sa va spun chestii legate de spatiu, e destul, nu ma intereseaza aspectul. In schimb, pot sa va spun ca te asezi la volan de nu-ti mai vine sa cobori. Iar atunci cand trebuie sa iesi din masina, o faci ceva mai greu pentru ca pozitia este joasa si scaunele profilate.

Motorul este cel mai popular din gama, de vreo 3 generatii. 2 litri, 184 CP/4.000 rpm si 380 Nm. Valorile sunt foarte bune, dar asta si pentru ca sunt puse excelent in valoare de cutia de viteze automata cu 8 trepte. Este optionala (cam 2.500 euro), dar te face sa dai banii, in conditiile in care se comporta exemplar si nu prea simti nevoia unei manuale, chiar daca esti maniac al sportivitatii. Fisa tehnica spune ca 320d atinge 100 km/h in 7,6 secunde , iar viteza maxima este de 230 km/h. Valorile sunt putin mai bune decat ale modelului anterior.

BMW 320d drive test art4 Drive test   BMW 320d. Leader innascut.

Tot legat de transmisie, dar si de alti parametri, noul BMW 320d este genul de masina care vrei tu sa fie. Poate fi suficient de confortabila in modul “Comfort”, dar poate reactiona si cu totul altfel in modul “Sport”. Sau “Sport +”, daca te tine indemanarea sa renunti la o mare parte din asistarea electronica.

Drumul principal l-am facut pana la Mamaia si inapoi. Pe o autostrada libera, pe care n-am menajat deloc masina, in conditiile in care politia a lipsit cu desavarsire. Apoi am iesit de pe A2 si, pana in Constanta m-am distrat cu depasiri si virajele aferente. Comportament impecabil. Si in Mamaia, un ochi pe computerul de bord. La stilul agresiv de condus pe care l-am abordat, masina arata un consum mediu de 5,8 litri/100 km… mai bun de-atat nu cred ca se poate la momentul asta.

BMW 320d drive test art5 Drive test   BMW 320d. Leader innascut.

Ideea este ca 320d este atat de placut, atat de dinamic, incat cred ca-i aproape frustrant sa cumperi versiunile inferioare, 316d si 318d. Sa stii ca un motor care poate avea 184 CP dezvolta doar 116 CP, respectiv 143 CP, pentru doar maxim 5.000 euro diferenta, nu e chiar confortabil cand simti ce platforma are noul Seria 3.

320d are un pret de pornire de 36.580 euro si, la exact aceeasi bani, poti opta pentru 320d EfficientDynamics Edition. Pierzi 21 CP, dar cosumul mediu oficial scade de la 4,5 litri/100 km la 4,1 litri/100 km. Desigur, poti duce pretul masinii le valori mult mai mari, daca ai rabdare sa bifezi tot de pe lunga lista de optionale.

Una peste alta, BMW arata iarasi ca este intr-o clasa proprie, mai ales in ceea ce priveste dinamica. Poate vei gasi o atmosfera putin mai luxoasa in alta parte, un bord putin mai frumos in cealalta parte, astea sunt oricum aspecte subiective, dar in mod sigur ai o singura optiune daca vrei sport.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.