Noul Fiat Panda s-a lansat in Romania

Autoitalia a lansat astazi in Romania noua generatie Fiat Panda, o masina care a evoluat din designul generatiei precedente si care, o spun fara rezerve, arata chiar bine.

Imi place mult interiorul, original desenat mai ales la nivelul consolei centrale. Din cate ni s-a spus, are si o multime de spatii de depozitare, aspect important pentru acest gen de masina. Daca va uitati in galeria foto, veti vedea ca frana de mana arata cu totul neobisnuit, pentru ca maneta a fost conceputa sa includa si ea un spatiu de depozitare.

Fiat Panda 2012 art1 Noul Fiat Panda s a lansat in Romania

Noul Fiat Panda vine in 3 versiuni de echipare: Pop, Easy si Lounge, iar motoarele sunt deja cunoscute din gama Fiat. Se pleaca de la un motor pe benzina, de 1,2 litri si 69 CP si se ajunge la propulsorul TwinAir, cu 2 cilindri si 85 CP. V-am spus despre el la testul cu Lancia Ypsilon. Noutatea in cazzul noului Fiat Panda consta in faptul ca va primi o versiune cu downgrade a acestul motor TwinAir de 0,9 litri, una fara turbo, care produce 65 CP.

Fiat Panda 2012 art3 Noul Fiat Panda s a lansat in Romania

Pentru cei ce nu concep o masina de oras fara diesel, noul Fiat Panda propune motorul de 13, litri MultiJet, cu 75 CP. Mai catre toamna se va putea comanda si versiunea 4×4 a noului Fiat Panda.

Preturile masinii pornesc, incluzand oferta speciala de lansare, de la 9.950 euro pentru motorul de 1,2 litri si 69 CP. Printre echipamentele de serie se numara: geamuri fata electrice, inchidere centralizata, volan reglabil, servodirectie electrica Dual Drive, airbag-uri frontale si laterale, ABS + EBD.

Fiat Panda 2012 art2 Noul Fiat Panda s a lansat in Romania

Diesel-ul de 1,3 litri si 75 CP pleaca de la 13.400 euro, iar motorul TwinAir de 0,9 litri si 85 CP de la 12.450 euro.

Ce aduce nou (si suprinzator) noul Fiat Panda este sistemul de siguranta LSCM (Low Speed Collision Mitigation). Presupun ca stiti ce face (lucreaza doar la viteze mici, de oras): daca sistemul simte ca urmeaza un impact mareste automat presiunea in sistemul de franare, pentru ca, atunci cand franezi in ultima clipa, sa ai totate puterea sistemului. Daca nu reactionezi, sistemul franeaza singur, timp de 2 secunde, pentru a-ti atrage atentia sa franezi. Este foarte util in trafic, unde multe tamponari se produc din neatentie. Si nu costa deloc mult. Doar 226 euro.

Va spun mai multe la testul care va urma curand.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.