Drive test: Honda Civic 1.8 Sport – Evolutie de catifea

Vechea generatie Honda Civic a facut senzatie la vremea ei pentru ca a venit cu un design aproape identic cu al conceptului care o anunta. Iar lucrul asta se intampla foarte rar. Chiar si acum atrage atentia.

Noua generatie a pastrat ideea modelului precedent, dar a prelucrat-o intr-un alt mod, unul mai matur, cu elemente care sa asigure “spectacolul”. Evident, nu mai vorbim despre acelasi impact vizual in cazul noului model, dar toate caracteristicile au fost rafinate si toate valorile sunt pe plus.

Drive test Honda Civic 1.8 Sport art1 Drive test: Honda Civic 1.8 Sport   Evolutie de catifea

Practic, daca va uitati bine la noua Honda Civic, pare ca designul ei este format prin expandarea unor elemente ale vechii generatii. Elemente menite sa atraga atentia prin faptul ca au fost scoase din profilul masinii. Este vorba mai ales de faruri si stopuri, ultimele fiind unite printr-un fel de eleron si parand putin fortate.

In rest, silueta generala este la fel cu a modelului anterior. Nu va placea tuturor, asta-i clar, dar in mod sigur atrage atentia, am observat asta dupa cele doua zile de test. Si sunt multi cei carora le place sa iasa in evidenta.

Daca designul exterior depinde de gusturile fiecaruia, interiorul este greu de criticat. De cam oricine. Ma gandesc ca o mare parte din pretul piperat al noii Honda Civic poate fi justificat de compozitia si calitatea interiorului. Nu sunt schimbari de substanta fata de vechiul Civic, ci doar de detaliu.

Drive test Honda Civic 1.8 Sport art2 Drive test: Honda Civic 1.8 Sport   Evolutie de catifea

Spre exemplu, plansa de bord este desenata tot pe doua nivele, cu vitezometru digital si display mare in partea superioara si turometru si alte informatii mai jos, chiar in spatele volanului, doar ca, acum, indicatorul temperaturii apei si cel al combustibilului au ceasuri separate. O alta modificare tine de amplasarea mai conventionala a comenzilor climatizarii, sub sistemul audio. In plus, display-ul poate fi acum personalizat, cu diferite culori si afisaje.

Oricum, totul arata ultramodern, e bine lucrat si te “imbraca” destul de “cald”, ca sa zic asa. Pozitia de condus este un pic cam sus, din cauza faptului ca rezervorul este sub scaunele din fata. Si a fost pus acolo pentru a permite un artificiu practic. Sezutul scaunelor spate se ridica foarte usor pentru a-ti permite sa pui acolo, rapid, diferite obiecte fara a mai accesa portbagajul.

Drive test Honda Civic 1.8 Sport art3 Drive test: Honda Civic 1.8 Sport   Evolutie de catifea

Ce au ratat japonezii? Computerul de bord. Absolut greoi de accesat, prin multe intrari prin meniu si de fiecare data trebuie sa parcurgi un set stufos de comenzi ca sa afisezi ceea ce vrei pe display. In plus, valorile acestuia se reseteaza la fiecare oprire de motor. Poate ca exista pe undeva o setare care sa nu le mai reseteze (refuz sa cred ca asa e construit sistemul asta), dar eu n-am avut rabdare s-o descopar. Pe scurt, cel mai enervant computer de bord intalnit de mine pana acum (in ceea ce priveste accesarea).

Masina de test are sub capota probabil cel mai popular propulsor, din punct de vedere al vanzarilor. Un motor de 1,8 litri si 142 CP, acelasi de pe generatia trecuta, dar optimizat la nivel de conmsum si zgomot. De asemenea, puterea maxima vine acum la 6.000 rpm, cu 300 rpm mai putin decat in cazul vechiului model.

Drive test Honda Civic 1.8 Sport art4 Drive test: Honda Civic 1.8 Sport   Evolutie de catifea

Este un motor de turatie, foarte bine izolat fonic, care-si face treaba si la mers constant si la depasiri rapide, daca te infigi serios in acceleratie. Insa, avand acelasi motor cu al vechii generatii, noua Honda Civic pare putin mai lenta, din cauza raporturilor cutiei de viteze cu 6 trepte. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 9,4 secunde, cu jumatate de secunda mai slab decat modelul anterior, dar viteza maxima (215 km/h) este mai mare.

Consumul urban oficial este de 7,6 litri/100 km, dar cel real ajunge aproape de 10 litri/100 km, in Bucuresti.In afara, cu schimbarea treptelor la momentul optim, dictat de indicatorul din bord, ai sanse sa atingi cam 5 litri/100 km. Dealtfel, prin oras, acest indicator iti poate cere treapta a sasea si la 50 km/h, fara proteste din partea transmisiei.

Tinuta de drum este foarte bine echilibrata, cu precizarea ca este mai confortabila decat cea a modelului anterior. Un plus din acest punct de vedere, pentru ca noua Honda Civic sta la fel de bine la o rulare sportiva, dar este mai confortabila.

Drive test Honda Civic 1.8 Sport art5 Drive test: Honda Civic 1.8 Sport   Evolutie de catifea

Honda Civic (si e valabil pentru intreaga gama Honda) este pozitionata in partea superioara a segmentului hatchback-urilor compacte. Adica este sensibil mai pretentioasa decat un Renault Megane (de exemplu), dar fara sa atinga zona premium. Ca urmare, preturile sunt destul de sus, insa cu un nivel de echipare foarte bun. Modelul echipat cu motorul de 1,8 litri si cutie manuala, are un pret de pornire de 19.828 euro, cu TVA inclus. Mult, pentru acest nivel de putere, daca o raportam la Opel Astra (17.670 euro, cu motor de 1,4 litri, turbo, 140 CP). Cam asta este linia pe care a ales sa mearga Honda cel putin pentru aceasta generatie Civic – motoare aspirate, de turatie, fata de concurenta care a trecut deja la propulsoare de cilindree mai mica, turbo.

Concluzia? Un model rafinat, cu design care iese in evidenta, cu performante bune si un interior de nota 10. La un pret cam mare..

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.