OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Se auzea ca va fi altceva, ca va impresiona cu adevarat. Si iata confirmarea. Noul Renault Clio arata excelent si nu va mai miza doar pe preturi in aglomerata clasa mica.

Nu cred ca gresesc cand spun ca noul Renault Clio este primul Renault modern care vine cu un asemenea bagaj de stil. Diferenta fata de generatia de pana acum e imensa, pur si simplu noul Clio e din alta lume. Francezii s-au dat peste cap sa-l faca pasional, (foarte) atragator la nivel estetic, inspirandu-se chiar din liniile spectaculosului concept DeZir.

Noul Renault Clio art1 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

De mare efect in partea frontala este sigla Renault, incadrata intr-o linie solida, neagra, care uneste farurile. Si imi plac si LED-urile pentru luminile de zi, plasate in acelasi cadru negru, langa faruri. Nu in ultimul rand, vedeti grila mare din partea inferioara? Vedeti cum se monteaza numarul? Renault nu prea a facut asa ceva pana acum.

Noul Renault Clio art2 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Imi plac si stopurile spate, impartite intre caroserie si hayon, dar cel mai mult imi place linia spatelui, acei “umeri” care pornesc direct din portiera spate. Tot lateralui noului Renault Clio arata foarte bine, in mare parte pentru ca francezii au disimulat manerul usilor spate in rama. Putin stil italian, nu?! Va imaginati vreodata ca Renault Clio ar putea arata ca un coupe, din cauza unei solutii frumoase, folosita cu succes de italieni si deja de multi altii? Reversul medaliei este ca Renault nu va mai produce o caroserie in 3 usi, noul Renault Clio urmand sa fie oferit exclusiv in 5 usi.

Noul Renault Clio art4 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Revolutie si la interior pentru noul Renault Clio. Consola centrala simpla, cu un mare display al sistemului multimedia si un desen interesant pentru comenzile climatizarii. Tabloul de bord este marcat de vitezometrul digital, pozitionat de linia care uneste cele doua ceasuri analogice: turometrul si indicatorul nivelului de carburant. Astept sa vad cum arata si in realitate, dar din ce vad in poze… nici un repros.

Noul Renault Clio art3 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Sa vorbim putin despre acest sistem multimedia, Renault R-Link, cu touchscreen de 7 inch. Este un fel de tableta a masinii, are un homepage ce poate fi personalizat, ofera navigatie si o multime de alte informatii si chiar aplicatii ce pot fi descarcate de pe internet. Iata un exemplu de aplicatie: Renault R-Sound Effect, care reproduce in boxele masinii sunetul motorului, fidel adaptat la conditiile reale, adica viteza si turatie.

Nu in ultimul rand, noul Renault Clio va putea fi personalizat la un nivel neintalnit pana acum pentru Renault in clasa mica.

Noul Renault Clio art6 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Noul Renault Clio va fi disponibil cu doua propulsoare pe benzina si doua diesel.

Pe aceasta a patra generatie Clio debuteaza noul motor pe benzina TCe 90. Este un mic motor in 3 cilindri, de doar 900 cmc, turbo, care produce 90 CP si 135 Nm. Ar trebui sa afiseze performante bune. Nu stim inca nimic legat de dinamica, dar consumul mediu este de doar 4,3 litri/100 km.

Se mai ofera si un motor TCe 120, adica un 4 cilindri de 1,2 litri, cu turbo, care produce 120 CP si 190 Nm, disponibil impreuna cu cutie EDC cu 6 trepte si dublu ambreiaj.

Noul Renault Clio art7 OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

La capitolul diesel este anuntat pana acum doar motorul de 1,5 litri dCi cu 90 CP, al carui consum mediu este de doar 3,2 litri/100 km.

Noul Renault Clio este produs la uzina din Franta si la cea din Bursa (Turcia) si va debuta pe piata la finalul acestui an.

Sa va aud acum! Va place? icon smile OFICIAL: Noul Renault Clio. Schimbare radicala

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.