OFICIAL: Noul Seat Leon!

Seat ne dezvaluie primele poze si informatii cu si despre noua generatie Seat Leon. Un model compact foarte apreciat pana acum pentru designul pasional, latin, sustinut de tehnologia nemteasca.

Noul Seat Leon vine dupa o generatie care arata insa bine, insa aduce schimbari majore in linia de design. S-a renuntat la formele rotunde, pasionale, in favoarea unei imagini mai tehnologizate, mai germane, ca sa zic asa. Masina nu arata deloc rau, dar ramane de vazut cum va fi primita de publicul cu afinitati pentru marca spaniola, public tinut pana acum in priza datorita designului.

Seat Leon art1 OFICIAL: Noul Seat Leon!

Prezentarea oficiala a noului Seat Leon este guvernata de titlul “Where design meets technology“. Chiar asa, doar ca primeaza tehnologia, inclusiv la nivel vizual. Va spun din start, nu-mi displace masina, dar nu-i chiar ceea ce asteptam de la spanioli. Farurile sunt parca luate direct de la Audi. Forma liniei de LED-uri este caracteristica Audi si nu prea avea ce cauta pe un Seat, mai ales daca ne gandim cum arata generatia aflata inca pe piata.

Nici spatele nu mai are acele stopuri formate din linii “incordate”, ci niste elemente a caror substanta sta tot in linia de LED-uri a structurii interne.

Seat Leon art2 OFICIAL: Noul Seat Leon!

In general, noul Seat Leon mi se pare mai simplu, mai “dezumflat”, mai lipsit de pasiune, in conditiile in care generatia anterioara chiar arata bine si acum, la 7 ani de la debutul productiei. Observati ca, la noul Seat Leon, manerele portierelor sunt puse normal, pe usa, nu deghizate in montantul geamului, ca pana acum.

Interiorul? Nemtesc cu totul, si aici s-a renuntat la pasiunea formelor. Consola centrala normala, “serioasa”, rigida la nivelul formelor si un tablou de bord salvat in mica masura de faptul ca acele turometrului si vitezometrului pornesc de jos, o caracteristica a unor sportive. Oricum, interiorul asta merge pus fara probleme si pe un Golf si nimanui nu i s-ar parea ciudat.

Seat Leon art3 OFICIAL: Noul Seat Leon!

Seat spune ca masina afiseaza un comportament orientat catre sportivitate. Macar atat.. In ciuda curentului actual, noul Seat Leon este cu 5 cm mai mic decat modelul pe care il inlocuieste, dar are ampatamentul mai mare. Si portbagajul a crescut cu 40 litri, ajungand la un total de 380 litri. Greutatea a scazut, in medie, cu 90 kg, iar asta-i o realizare ce merita salutata, pentru ca nu aduce decat avantaje.

Motoarele le stim din interiorul grupului VW. Noul Seat Leon va porni de la TSI-ul de 1,2 litri, oferit in doua versiuni (86 CP si 105 CP), va avea si cunoscutul 1,4 litri cu 122 CP si va ajunge la propulsorul de 1,8 litri TSI cu 180 CP.

Seat Leon art4 OFICIAL: Noul Seat Leon!

Desigur, TDI-urile sunt la loc de cinste. Motorul de 1,6 litri TDI este oferit cu 90 CP si 105 CP, iar TDI-ul de 2 litri va avea 150 CP si chiar 184 CP, in cea mai puternica forma a sa.

In functie de motorizare, noul Seat Leon va putea fi comandat cu cutii manuale, cu 5 sau 6 trepte, dar si cu cea DSG, cu 6 sau 7 trepte.

Cum am mai spus… nu-mi displace total, dar ma asteptam la cu totul altceva…

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.