Cu pneuri de iarna pe canicula

Ce-au inteles multi romani din obligatia de a avea pneuri de iarna in sezonul rece? Ca le pot pastra si vara. E convenabil, fara pneuri de iarna in decembrie primesti amenda, cu pneuri de iarna in august, nu-i nici o problema cu legea.

Asadar, un singur rand de penuri, de iarna, cu care mergem tot anul. Gresit si stupid. Pneurile de iarna, de consistenta moale, ca sa asigure aderenta cand asfaltul e inghetat, se distrug rapid in timpul verii. Daca va uitati la ele dupa o vara de mers, o sa vedeti ca cele mai bune se uzeaza rapid, iar din cele mai proaste incep sa se desprinda bucati.

Pneuri de iarna 6 Cu pneuri de iarna pe canicula

In plus, oamenii care fac asta nu se gandesc deloc la siguranta lor si nici macar la economie. Pneurile de iarna cresc consumul masinii si nu-s nici pe departe la fel de bune pe asfalt incins.

Cei care aveti totusi penuri de vara, cand afara sunt 40 de grade la umbra si asfaltul are probabil 60 de grade, nu va auziti pneurile scartaind a pierdere de aderenta la manevre normale? Deci nici macar ele nu se mai descurca prea bine cu temperatura asfaltului, dar cele de iarna, care sunt mult mai moi!

In fine, soferii astia cu pneuri de iarna in mijlocul verii sunt de tot rasul. Pentru ca, in afara de propria siguranta, nu-si dau seama ca pierd bani, nu castiga prin faptul ca poarta un set de pneuri tot anul.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.