Drive test: Honda Accord 2.0 facelift – Clasic japonez

Honda Accord facelift este o masina moderna, e clar. Atunci de ce-i spun, totusi, clasica? Pentru ca, din mai multe puncte de vedere, a ramas o berlina clasica in segmentul mediu, vis-a-vis de competitori. Este un dezavantaj? Nu neaparat. Depinde cum privesti lucrurile si, mai ales, ce-ti doresti.

Japonezii spun ca modelul Accord a fost gandit sa concureze in zona premium. Este acolo, dar nu s-a infiltrat niciodata in segmentul premium german. Pentru unii clienti asta e un avantaj. Masina ofera atmosfera premium, dar este mai discreta, mai ieftina si destul de sportiva.

Honda Accord 2.0 Drive test art1 Drive test: Honda Accord 2.0 facelift   Clasic japonez

Faceliftul a modernizat-o putin, dar modificarile nu sunt de amploare. Cu toate astea, imi place eleganta exteriorului, la fel cum imi place si atmosfera serioasa a interiorului. Un tablou de bord simplu, mare, si o consola clasica, cu afisaj discret pentru radio si climatizare. Nimic spectaculos, dar totul denota calitate. Imi plac in mod deosebit scaunele, ample, un fel de fotolii care asigura si sustinere laterala. Nu prea ergonomic este schimbatorul cutiei manuala cu 6 trepte. Este cam prea mic, cred ca cel mai mic pe care l-am vazut vreodata, desi arata bine, nu-ti da senzatia de priza pe care ti-ai dori-o. Pe scurt, Honda Accord te “infasoara” intr-un habitaclu de calitate, cu care te familiarizezi repede.

Honda Accord 2.0 Drive test art3 Drive test: Honda Accord 2.0 facelift   Clasic japonez

In Romania, Honda Accord este disponibila cu doar doua motorizari. Un propulsor pe benzina, de 2 litri si 156 CP si un turbodiesel de 2,2 litri si 150 CP.

Eu am testat modelul cu motor pe benzina. Un propulsor care poate fi considerat clasic prin prisma faptului ca multi competitori au inlocuit motoarele aspirate de 2 litri cu unele mai mici, supraalimentate. Nu si Honda, care n-a trecut inca la downsizing si, sincer, desi e clar ca nu-i la fel de eficient, motorul japonezilor este chiar placut. Pentru ca este unul de turatie (puterea maxima este la 6.300 rpm) si-ti da senzatii aparte fata de un turbo. La turatii mici nu arata neaparat ce poate, dar daca-l turezi poti conduce sportiv, la pachet cu un sunet placut, destul de discret.

Honda Accord 2.0 Drive test art2 Drive test: Honda Accord 2.0 facelift   Clasic japonez

Performantele dinamice sunt decente. 9,3 secunde pana la 100 km/h si 215 km/h viteza maxima. Desi platforma sta bine la capitolul confort, Honda Accord ofera si satisfactii cand este condusa alert, pe viraje. Nu dezamageste, desi, cum spuneam, nu este o sportiva prin definitie.

Consumul urban oficial este de 9 litri/100 km. In realitate, in Bucuresti, computerul de bord afiseaza cam 11,5 – 12 litri/100 km. In extraurban, nu prea ai cum sa atingi cei 5,6 litri/100 km declarati de constructor, pentru ca masina te imbie la un regim alert, iar depasirile de la viteza constanta necesita neaparat retrogradare si turatie.

Honda Accord 2.0 Drive test art4 Drive test: Honda Accord 2.0 facelift   Clasic japonez

Pretul este… depinde cum privesti. Fata de modelele concurente din zona premium, este mult mai mic. Dar nici masina nu-i exact la nivelul acesta. Fata de modelele de volum din clasa medie (Passat, Insignia, Mondeo), pretul este cam pe acolo, putin mai mare. Modelul de baza, Accord 2.0 Elegance are un pret de pornire de 24.168 euro, iar versiunea de echipare Executive (ce am testat eu) ajunge la 30.368 euro, in conditiile in care include cam tot (inclusiv navigatie).

Actuala generatie Accord mai sta niste ani pe piata. Desi are o gama limitata de propulsoare, desi acestea sunt pe stilul clasic, fara turbo (in cazul benzinei), desi nu este la fel de eficienta, Honda Accord “stie” sa-ti placa si-ti ofera o frumoasa experienta la condus.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.