Drive-test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi – Pentru olimpici

Renault Romania a participat activ la aceasta editie a Jocurilor Olimpice si asta chiar le face cinste oamenilor de acolo. Au sustinut Olimpiada si sportivii romani mai mult decat doar la nivel declarativ.

Si pentru ca avem sportivi valorosi, Renault vine si cu o oferta pentru publicul larg care vrea ceva deosebit, care sa aminteasca si peste ani de aceasta editie a Jocurilor Olimpice. Este vorba de o editie speciala a modelului Megane care se numeste, simplu, Megane Olympic. Am testat-o si va spun ce aduce in plus si cum celebreaza Olimpiada.

Renault Megane Olympic art1 Drive test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi   Pentru olimpici

Masina este aceeasi cu care am facut experimentul pe noua autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti. Un Megane echipat cu motorul de 1,5 litri dCi, in varianta de 110 CP si cutie EDC (cu dublu ambreiaj). Legat de propulsor, va spun doar ca este una dintre cele mai eficiente motorizari din clasa compacta, la nivelul raportului consum/putere. Valori legate de consum gasiti aici.

Renault Megane Olympic art2 Drive test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi   Pentru olimpici

Ce o caracterizeaza ca editie limitata? In primul rand, inscriptiile pe care le vedeti pe portierele fata. Logo-ul olimpic si tricolorul. La interior, deosebite sunt insertiile de pe spatarul scaunelor si centurile de siguranta colorate asortat cu ceea ce vedeti pe scaune. Si, poate cel mai important pentru orgoliul proprietarului, placuta plasata langa schimbator, care certifica numarul versiunii acestei editii speciale. Modelul de test este… primul din serie, cu numarul 001.

Renault Megane Olympic art3 Drive test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi   Pentru olimpici

Nu stiu cum vi se pare voua, dar mie-mi place ideea de a avea o editie speciala a unei masini de volum. Ceva care sa aminteasca de un anume eveniment. Asta in conditiile in care Renault nu abuzeaza de editii speciale ale vreunui model.

Modelul testat de mine porneste de la 16.950 euro, cu TVA inclus, dupa o reducere de 2.000 euro aplicata de Renault. Un pret bun avand in vedere motorul si mai ales cutia EDC. Insa Megane Olympic are un pret de pornire de 14.900 euro, daca nu vreti cutia EDC si vi se par de ajuns 90 CP din acelasi motor de 1,5 litri dCi.

Se poate opta si pentru clasicul motor pe benzina de 1,6 litri si 110 CP, dar si pentru cel de 2 litri (140 CP), cu cutia CVT.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.