OFICIAL: Noul Lexus LS – Lux in cea mai agresiva forma

La doar putin timp dupa ce a aratat noua generatie GS, Lexus prezinta si nava amiral, modelul pentru clasa de lux, noul Lexus LS.

S-au cam terminat vremurile in care cei de la Lexus erau acuzati ca se mai inspira de la trio-ul german care domina clasa premium. Japonezii au investit in originalitate, mai ales acum, cand vor sa se bata de la egal la egal cu nemtii nu doar in America, ci si in Europa.

Lexus LS art1 OFICIAL: Noul Lexus LS   Lux in cea mai agresiva forma

Asadar, iata noul Lexus LS, o masina pe care n-ai cum s-o uiti. Pentru ca vine cu un design extrem de agresiv pentru segmentul asta, din pacate exact acelasi design ca in cazul fratelui mai mic, GS. La cum o vad din poze, cam atat am sa-i reprosez, ca pare doar o versiune mai mare a lui GS.

Designul in sine este absolut spectaculos, iar aceasta agresivitate a liniilor contrasteaza puternic cu ceea ce a fost pana acum, adica modele Lexus “cuminti”, fara ceva special (americanii n-au o problema cu designul fad).

Noul Lexus LS este, asa cum stiti, in acelasi segment cu Seria 7, S-Klasse si A8. Adica lux, cel mai inalt nivel al luxului pentru acesti producatori. Pana acum, Lexus n-a prea contat in Europa in fata celor 3 nemti, ramane sa vedem acum daca acest design ii va propulsa cat de cat, mai aproape.

Lexus LS art2 OFICIAL: Noul Lexus LS   Lux in cea mai agresiva forma

Cum era de asteptat, noul Lexus LS vine cu doua versiuni de motorizare. Lexus LS460, echipat cu un V8 de 4,6 litri, care produce 382 CP (362 CP daca masina este echipata cu tractiune integrala) si este cuplat la o cutie automata cu 8 trepte. 0 – 100 km/h in 5,7 secunde si 250 km/h viteza maxima. Modelul de top este LS600h, echipat cu un V8 de 5 litri, care produce 389 CP si doua motoare electrice, puterea totala a ansamblului fiind de 445 CP. Aceasta valoare permite atingerea primilor 100 km/h in 6,1 secunde, viteza maxima fiind la 250 km/h.

Lexus LS art3 OFICIAL: Noul Lexus LS   Lux in cea mai agresiva forma

Pentru prima data pe LS, Lexus ofera si pachetul F-Sport, care presupune jante de 19 inch, garda la sol mai joasa cu 10 mm si diferential cu alunecare limitata pentru modelele cu tractiune spate.

Impresionanta tehnic, dar cu un mare dezavantaj pentru Europa. Nu exista motorizare diesel. Iar europenii, chiar si cei care-si permit asemenea masini, au inceput, de cativa ani buni, sa prefere diesel-ul.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.