Mini JCW GP – Curse pe sosea

Mini expune la Paris cel mai performant model Mini de serie. Evident, si cel mai rapid. Este o masina pentru putini oameni, pentru adevaratii pasionati de spiritul Mini si de curse.

Mini JCW GP, adica Mini John Cooper Works GP este la capatul a tot ceea ce poti comanda oficial de la Mini, din punct de vedere performantei. Probabil stiti ierarhia modelelor: Mini produce hothatch-ul Mini Cooper S, cu motor turbo de 1,6 litri si 184 CP. Asta e pentru pasionatii de hothatch-uri. Pentru cei carora nu le ajunge, Mini ofera si kitul JCW care presupune, pe langa modoficari de ordin tehnic, cresterea puterii la 211 CP, din acelasi motor.

Mini JCW GP art1 Mini JCW GP   Curse pe sosea

Insa, mai exista o faza. Ultima. Mini JCW GP, o masina de strada, cu foarte multe elemente preluate din curse. Arata superb, “spune” din start ca trebuie sa ai ceva foarte performant ca sa te poti tine dupa ea si te provoaca sa gasesti circuite pentru a o intelege complet.

Mini JCW GP are acelasi motor de 1,6 litri turbo, care produce 218 CP si 260 Nm (280 Nm cu overboost), dar avantajele sale principale tin de alte lucruri. Masina nu mai are bancheta spate, deci doar doua locuri sunt disponibile. Astfel, greutatea este putin peste 1,1 tone. Cutia de viteze este una manuala, cu 6 trepte, iar suspensiile sunt unele de competitie, reglabile. Franele au stranse legatura cu lumea curselor, la fel si pneurile, iar sistemele electronice de siguranta activa au fost recalibrate special pentru performanta pe circuit.

Mini JCW GP art2 Mini JCW GP   Curse pe sosea

Mini JCW GP ajunge la 100 km/h in 6,3 secunde, iar viteza maxima a masinii este de 242 km/h. Consumul mediu, desi nu cred ca intereseaza pe cineva, este de 7,1 litri/100 km.

Hothatch-ul britanic a parcurs Nurburgring-ul in 8:23 minute, o performanta foarte buna, daca ne gandim ca vechiul model Mini JCW GP s-a dovedit a fi mai lent cu 18 secunde, in conditiile in care are aceeasi putere.

Masina nu este pentru oricine, va fi produsa in maxim 2.000 exemplare si va deveni in cativa ani o masina de colectie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.