OFICIAL: BMW Active Tourer Concept – Primul BMW cu tractiune fata!

In ultimii ani s-a vorbit tot mai mult despre asta, iar acum e certitudine. BMW ne arata conceptul Active Tourer, primul BMW cu tractiune fata din istoria marcii.

Si asta nu e tot. BMW Active Tourer Concept este si primul monovolum BMW. In versiunea sa de serie, care va fi lansata peste cativa ani, BMW Active Tourer va concura in segmentul monovolumelor compacte premium cu modelul B-Klasse de la Mercedes.

Asadar, schimbari importante de strategie pentru una dintre cele mai conservatoare marci premium. Unii nu vor vedea vedea cu ochi buni, e clar, dar constructorul bavarez evolueaza si nu-si mai poate permite sa nu acopere unele segmente cu potential.

BMW Concept Active Tourer art1 OFICIAL: BMW Active Tourer Concept   Primul BMW cu tractiune fata!

Oricum ar fi, deocamdata BMW Active Tourer este un concept, cu toate ca materializarea lui in productia de serie este o certitudine. Asa ca propune solutii de concept, la nivel tehnic, dar unele realiste, ce pot fi implementate peste ceva timp.

Masina arata, la exterior, ca este aproape gata de productia de serie. Pastreaza stilul actual BMW pentru partea frontala, care arata foarte bine, la fel de incruntata si bazata serios pe efectul luminilor deja traditionale pentru marca germana. Lateralul aduce o surpriza vizuala, pentru ca nimeni nu-i obisnuit cu un BMW de la baza gamei, atat de inalt. E evident ca-i monovolum compact, chiar daca probabil unul dintre cele mai joase.

BMW Concept Active Tourer art2 OFICIAL: BMW Active Tourer Concept   Primul BMW cu tractiune fata!

Spatele afiseaza stopuri asemanatoare cu ale berlinelor BMW actuale si doar iesirile esapamentului arata ca e vorba de un concept, la modelul de serie vor fi unele mai convcentionale.

Daca exteriorul este aproape unul de serie, interiorul lui BMW Active Tourer este unul minimalist, tipic unui concept. Display-uri, comenzi grupate in unitati mici, linii luminoase de efect. Modelul de serie va fi destul de mult diferit la interior si va prelua, probabil, ideea interiorului noii Serii 1.

BMW Concept Active Tourer art3 OFICIAL: BMW Active Tourer Concept   Primul BMW cu tractiune fata!

La partea tehnica, BMW Active Tourer vine cu cateva suprize. Nemtii au anuntat deja ca, desi monovolum si cu tractiune fata, BMW Active Tourer va miza tot pe traditionala dinamica a marcii. Platforma tehnica a conceptului este una de hibrid, preluata de la senzationalul i8, care s-a apropiat mult de productia de serie.

Monovolumul BMW Active Tourer are un motor turbo, de 1,5 litri, pe benzina, cu doar 3 cilindri, care antreneaza puntea fata. Asta e premiera cea mai importanta in conditiile in care, pana acum, toate modelele BMW au avut tractiune spate si integrala. Se pare ca bavarezii au considerat ca un monovolum compact este mai eficient cu tractiune fata, solutie care lasa si loc suplimentar pentru bagaje.

BMW Concept Active Tourer art4 OFICIAL: BMW Active Tourer Concept   Primul BMW cu tractiune fata!

Oricum, la acest nivel, de concept, BMW Active Tourer este un hibrid plug-in. Asta inseamna ca are si un motor electric, care antreneaza puntea spate si care, imp;reuna cu cel conventional, genereaza o putere cumulata de 190 CP. Normal, motorul electric poate propulsa si singur masina, iar bateriile asigura o autonomie de peste 30 km pana cand motorul cu ardere interna trebuie sa porneasca. Bateriile pot fi incarcate si de motorul pe benzina, dar pot si incarcate si la priza.

Cu maxim 190 CP la dispozitie, BMW Active Tourer sta chiar bine in ceea ce priveste dinamica. Accelereaza pana la 100 km/h in putin sub 8 secunde si atinge o viteza maxima de 220 km/h, in conditiile in care bavarezii spun ca nivelul consumului mediu este de doar 2,5 litri/100 km.

BMW Concept Active Tourer art5 OFICIAL: BMW Active Tourer Concept   Primul BMW cu tractiune fata!

Modul ECO PRO permite chiar o utilizare foarte eficienta a motorului electric si cand se circula in afara orasului. Astfel, motorul electric poate propulsa de unul singur masina pana la viteze de 125 km/h, iar un alt program decupleaza motorul termic de transmisie pana la viteze de 160 km/h, la viteze de croaziera.

Este un moment absolut special in istoria BMW, iar acest model este cel care-l initiaza. Il vom tine minte, asta-i sigur, la fel cum vom tine minte, la BMW, invazia de motoate turbo din anii trecut, primele M-uri cu turbo si primele motoare diesel semnate de divizia M.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.