OFICIAL: Iata noul VW Golf, a saptea generatie!

Aseara, la Berlin, a avut loc cea mai asteptata lansare a acestui an, in clasa compacta. A fost prezentat noul VW Golf, model ajuns la a saptea generatie.

Nu trebuie sa va mai spun cat interes a starnit noul VW Golf, mai ales ca generatia a sasea, cea prezenta inca in showroom-uri, a fost un fel de facelift mai amplu a celei de-a cincea generatii, si nici n-a aratat prea bine. Toata lumea era curioasa sa vada cum va evolua designul celei mai cunoscute compacte.

Noul VW Golf VII art1 OFICIAL: Iata noul VW Golf, a saptea generatie!

Din pacate, noul VW Golf nu aduce nimic spectaculos, sau macar original, in designul sau. Se incadreaza in noua linie a marcii, cu faruri high-tech si stopuri mai “puternice” la nivel vizual. Oricum, stopurile (si spatele, in general) arata mult mai bine decat la modelul anterior, Golf 6.

Asadar, un design nu chiar nou, dar care ii da masinii un plus de stil vis-a-vis de generatia veche. Imi mentim parerea, exista multe alte compacte care arata mai bine decat noul Golf 7.

Noul VW Golf VII art2 OFICIAL: Iata noul VW Golf, a saptea generatie!

La nivel tehnic, noul VW Golf este chiar.. nou. O cu totul alta platforma, careia nemtii ii spun MQB si al carei avantaj este ca poate fi adaptata pentru o multime de modele din grup, de la mini la modele de clasa medie. Practic, este vorba de aceleasi prinderi pentru motoare la o mare varietate de modele, aceea pozitie a motorului fata de puntea fata, acelasi punct pentru pedalier, etc. Nemtii spun ca, astfel, costurile sunt reduse, iar asta se vede si in pretul masinilor.

Noul VW Golf ruleaza pe aceasta platforma si este cu pana la 100 kg mai usor decat modelul pe care-l inlocuieste. O realizare importanta, care-si arata imediat avantajele la nivelul consumului, Golf 7  fiind cu pana la 23% mai economic.

Noul VW Golf VII art3 OFICIAL: Iata noul VW Golf, a saptea generatie!

Interiorul a fost redesenat si arata foarte bine, probabil este si lucrat impecabil. E tipic nemtesc, dar chiar si din poze sugereaza o clasa superioara de finisare. Pe langa asta, Volkswagen spune ca toate versiunile VW Golf sunt echipate cu display cu touchscreen. Cele de baza au unul de 5 inch, iar cele superioare, cu navigatie, au display de 8 inch.

Motorizarile pleaca de la un propulsor pe benzina de 1,2 litri TSI si 85 CP si ajung, deocamdata, la 150 CP. Noul VW Golf a primit noul propulsor de 1,4 litri TSI, care produce 140 CP si care-si poate dezactiva 2 cilindri, cand motorul nu este solicitat. Aceasta solutie tehnica a facut ca masina sa afiseze un consum mediu de doar 4,8 litri/100 km. Pentru motor pe benzina de 140 CP, valoarea este excelenta!

Noul VW Golf VII art4 OFICIAL: Iata noul VW Golf, a saptea generatie!

O alta vedeta a vanzarilor va fi motorul de 1,6 litri TDI cu 105 CP. Acesta afiseaza un consum mediu oficial de 3,8 litri/100 km, iar daca se comanda si pachetul BlueMotion, consumul ajunge la o medie de doar 3,2 litri/100 km. Toate propulsoarele au sistem Start/Stop si sistem de recuperare a energiei dezvoltate la franare.

Concluzie personala? Noul VW Golf este pe aceeasi linie VW, in continuare as alege altceva, dar recunosc ca arata mai bine decat predecesorul sau si are o platforma cu totul noua, care promite o experienta si mai placuta la condus. O nota foarte buna pentru interior, mie-mi sugereaza mult mai mult decat clasa compacta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.