Noul Audi S3 – Hothatch premium

Audi a prezentat noua sa bijuterie in ceea ce priveste segmentul hothatch. Noul Audi S3 vine cu mai multe putere decat modelul anterior, dar cu un consum sensibil mai mic. Bineinteles, cheia performantelor tine mult de sistemul quattro.

Hothatch-ul nemtilor nu este foarte popular, dar printre cunoscatori este asteptat cu nerabdare. Si ii inteleg pe acestia din urma. Noul Audi S3 vine cu un pachet tehnic de exceptie, unul care ar trebui sa-i asigure suprematia in segmentul hothatch-urilor premium. Pana la urma, nu oricine poate oferi 300 CP dintr-un motor de 2 litri si cifre de acceleratie care ar face de ras vechile modele Lamborghini.

Audi S3 art1 Noul Audi S3   Hothatch premium

Masina o stiti deja, noul Audi A3, care, in versiunea S3, aduce elemente distictive normale pentru o masina de performanta. Ma mira totusi cele 4 iesiri ale esapamentului.. De ce? Pai, daca pentru S3 au pus 4 tevi, pentru si mai puternicul RS3, care va veni, cate vor pune?!

Audi S3 art2 Noul Audi S3   Hothatch premium

Oricum, sa discutam mai mult despre motor. Este unul de 2 litri, TFSI, despre care Audi spune ca nu are mai nimic in comun cu motorul vechiului Audi S3, cu exceptia cilindreei. Noul propulsor produce 300 CP la 5.500 rpm si “duce” pana la 6.800 rpm. Cuplul maxime este de 380 Nm, constanta intre 1.800 si 5.500 rpm. Valori foarte bune, vechiul Audi S3 avea 265 CP.

Noul Audi S3 ajunge la 100 km/h in doar 5,1 secunde in combinatie cu cutia S tronic cu 6 trepte (5,4 secunde cu cutia manuala cu 6 trepte). Evident, mare parte din valoarea acestor cifre se datoreaza sistemului de tractiune integrala quattro, care ajuta la punerea pe asfalt a celor 300 CP. Viteza maxima este (normal) limitata electronic la 250 km/h.

Audi S3 art3 Noul Audi S3   Hothatch premium

Un alt aspect al avansului tehnologic tine de consumul de benzina. Nemtii spun ca cifra oficiala este de 6,9 litri/100 km (consum mediu) adica sensibil mai bine decat in cazul vechiului Audi S3.

In fine, masina nu arata deloc rau, dar nici n-as zice ca e cine stie ce chestie deosebita, pentru ca designul se estompeaza in linia plictisitoare adoptata recent de Audi. Oricum, ii respect pentru faptul ca au scos 300 CP dintr-un motor de 2 litri si pentru ca ma astept la un RS3 de peste 350 CP. La momentul asta, BMW ii opune lui Audi S3 modelul M135i, care vine cu 20 CP in plus, dar dintr-un motor de 3 litri, acceleratia 0 – 100 km/h fiind identica. Ramane sa vedem si cu ce va veni Mercedes, prin intermediul noului A 45 AMG ca sa ne lamurim exact cine castiga batalia puterii maxime si a acceleratiei.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.