Drive test: BMW 318d second hand (E90) – Solutie anti-samsari

Ca regula generala, testez masini noi. Ca toti jurnalistii auto. Acum, insa, am testat un BMW 318d second hand, nu neaparat pentru masina in sine, ci pentru a explora optiunea second hand civilizata si fara riscuri.

Inca de la bun inceput va spun ca eu n-as cumpara Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari niciodata o masina din targ. Una “adusa din Germania“, “folosita de un pensionar“, “impecabila, full, fara piele“, “cu doar 77.000 km“. Nici n-as putea sa discut cu samsarii rutinati care-ti vand rable ambalate frumos, cu discursuri ticluite la perfectiune in ani de zile in care au profitat de naivitatea cumparatorilor. Elimin din start solutia asta si ma mira faptul ca inca sunt multi care dau sume mari pe masini care le gauresc bugetul imediat dupa cumparare.

BMW 318d Premium selection art1 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

Daca vrei un second hand si mai ales o masina premium, n-are rost sa risti la ruleta mergand in targ. Oricat de bine ai sti cum sa verifici o masina second hand, este posibil sa pierzi. In schimb, poti sa alegi o varianta oficiala, ca sa spun asa, adica sa cumperi putin mai scump, dar sigur. Fara teama de kilometraje masluite, lovituri ascunse, turbine care te lasa dupa 1.000 km, samd.

In cazul celor de la BMW, optiunea asta se numeste BMW Premium Selection. O divizie de masini second hand, cu o multime de modele prezente (peste 300 modele in parcul din Romania), care trebuie sa indeplineasca niste criterii pentru a face parte din oferta. Adica veti gasi doar modele BMW si Mini cu o vechime intre 6 luni si 5 ani si rulaj intre 6.000 km si 120.000 km. Inainte de a fi oferite la vanzare, masinile sunt verificate (inclusiv numarul de km) si reparate, daca este cazul.

BMW 318d Premium selection art21 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

Cumparatorului i se ofera garantie completa timp de 2 ani, 12 luni sau 10.000 km servicii de intretinere gratuita, posibilitati de leasing, buy-back.

Practic, vorbim de masini de companie BMW, folosite de angajati, fie ei romani sau din alte tari. Prin divizia din Romania se aduc si modele din Germania.

Exemplu: BMW 318d, un an vechime si 62% din pret

Modelul pe care l-am testat timp de 3 zile este un BMW 318d, cu cutie automata. Masina avea aproape un an vechime si circa 20.000 km parcursi.

N-am avut nici o clipa senzatia ca sunt la volanul unui model second hand. Am incercat, in poze, sa surprind cateva detalii care sa arate ca masina a fost condusa zi de zi de cineva, timp de aproape un an. N-a iesit nimic, pur si simplu masina era.. noua. Nici o urma pe caroserie, nici un detaliu uzat la interior.

BMW 318d Premium selection art3 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

In ceea ce priveste partea tehnica… impecabil. Masina s-a comportat ca una noua, fara nici un zgomot sau senzatia ca gropile bucurestene si-au lasat amprenta pe suspensiile nemtesti in acest prim an de utilizare.

Cutia este automata cu 6 trepte. Nu se compara cu noua cutie cu 8 trepte de pe noua Serie 3, dar este inca la inaltime in privinta reactiilor.

Motorul este cel de 2 litri si 143 CP, cu prestatii bune la nivel de dinamica. Adica 9,4 secunde pana la 100 km/h, 210 km/h viteza maxima si consum mediu de 5,6 litri/100 km. Prin Bucuresti s-a descurcat cu circa 9 litri/100 km, fara eforturi de a conduce economic.

BMW 318d Premium selection art4 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

Sigur, imi veti spune ca e normal sa fie impecabila, are doar un an si putini km. Asa este, dar sa vedem pretul. Noua, cu optiunile aferente, masina a costat 43.482 euro. Acum, in conditiile in care arata si se comporta ca atunci cand avea 6 km la bord, exemplarul testat costa 26.959 euro. E mult? Nu prea, avand in vedere pretul de pornire. Practic, masina e noua, dar a prins cea mai accentuata parte a devalorizarii, asa ca a ajuns sa coste doar 62% din pretul de model nou.

BMW 318d Premium selection art5 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

Vandute de particulari, masini (teoretic) cu aceeasi varsta si rulaj sunt cu circa 5.000 euro mai ieftine. Dar n-ai cum sa stii ce cumperi. Ai sanse (mici) sa fie o masina ok, cu care sa-ti faci cateva vacante cu cei 5.000 euro economisiti, dar cele mai mari sanse le ai sa descoperi ca masina e rulata cu peste 100.000 km mai mult decat ti-a fost spus si de aici toate costurile aferente.

Ideea este ca o masina premium nu se cumpara din targ (nu din targurile noastre). Se cumpara de la cunoscuti sau de la dealeri care-ti ofera garantia ca ceea ce vezi e ceea ce primesti. Evident, e mai scump, dar doar in aparenta. Siguranta costa.

115492 Drive test: BMW 318d second hand (E90)   Solutie anti samsari

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.