Drive-test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo – Tentatie majora

Opel Astra GTC este cea mai frumoasa compacta in 3 usi existenta la acest moment. Fara discutii. Iar pe cei care nu sunt de acord, ii provoc sa-mi arate una mai frumoasa.

E normal sa arate atat de bine. De ce? Pentru ca Opel a inceput aceasta prelucrare stilistica a modelelor in 3 usi cu prima generatie Astra GTC. Si s-a vazut ca o multime de tineri asta asteptau. Daca pana si-n Romania, care nu-i neaparat cine stie ce piata pentru astfel de modele Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora, vezi des modele GTC din prima generatie, inseamna ca nemtii au intuit bine nisa. Apoi au fost urmati de altii, sa amintim Kia, cu modelul pro_cee’d si Renault cu Megane Coupe. La fel de adevarat este ca unii merg inca pe ideea veche, banala, “sudarea” portierelor spate si un geam mai mic.

Opel Astra GTC art1 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

A doua generatie Astra GTC este si mai reconstruita comparativ cu modelul Astra in 5 usi. De fapt, a ramas ideea de design a partii frontale, plansa de bord si cam atat. In rest, arata altfel, are alte linii si cu totul alta personalitate. Pe galbenul asta al modelului de test, se vede perfect eleganta si “incordarea” designului, iar contrastul cu elementele negre iti garanteaza atentie sustinuta in trafic. N-ai cum sa nu te simti bine cand ceilalti soferi isi misca masinile in coloana oprita la semafor doar ca sa vada cum arata Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora si partea frontala.

Opel Astra GTC art3 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

Plansa de bord este aceeasi cu a modelului de familie si desi are cativa ani buni de la conceptie, arata bine, cu toata consola ei aglomerata de butoane. Bineinteles, se pastreaza butoanele “Sport” si “Tour”, primul dintre ele schimband ambianta prin colorarea in rosu a luminii bordului, pe langa setarile de ordin tehnic. Pozitia la volan este excelenta, din punctul meu de vedere, imi plac scaunele joase si care te imbraca bine pe laterale. As fi preferat insa niste elemente ceva mai sportive, cateva retusuri in concordanta cu ceea ce vezi din exterior.

Am condus cea mai puternica versiune din gama, cu exceptia versiunii hot OPC. Un motor de doar 1,6 litri, turbo, care produce 180 CP si 230 Nm. Perfect pentru masina asta care-ti induce ideea de sport prin toti porii.

Opel Astra GTC art2 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

Ei bine, motorul livreaza tot ce astepti de la 180 CP, dar nu chiar cum te-ai astepta. Opel Astra GTC 1.6 Turbo nu da neaparat senzatia ca ai 180 CP sub capota. Ma asteptam la ceva mai concentrat, dar nemtii au preferat s-o faca si lejer de condus cand n-ai chef de sport. Asa ca masina vine cu un confort destul de bun, reactii temperate, in parte si de cutia manuala cu 6 trepte nu prea scurte. Daca vrei ceva mai multa dinamica, apesi butonul Sport si cifrele promise sunt acolo: 0 – 100 km/h in 8,3 secunde si 220 km/h viteza maxima.

Opel Astra GTC art4 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

Consumul urban declarat de Opel este la 9,3 litri/100 km. Mai realist este insa undeva pe la 12 litri/100 km cand n-ai rabdare de condus economic prin Bucuresti. Sunt valori normale, care variaza mult, in functie de stilul de condus.

In alta oridine de idei, cu motorul asta, Opel Astra GTC are un pret de pornire de 18.955 euro. E o suma, clar, dar e la doar 800 distanta de versiunea echipata cu motorul de 1,4 litri si 140 CP si cu doar 1.000 euro mai mult decat versiunea de 120 CP.

Opel Astra GTC art5 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

In ceea ce priveste concurenta, Astra GTC 1.6 Turbo este cu circa 3.000 euro in plus fata de Renault Megane Coupe, oferit insa cu doar 130 CP, iar VW Golf nu are inca versiunea in 3 usi in oferta.

Mi-as cumpara-o maine, daca as avea banii. Cu motorul asta, pentru ca diferenta de pret fata de cel de 140 CP este prea redusa ca sa nu justifice banii in plus. Nu si culoarea asta, prea bate la ochi.

115734 Drive test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo   Tentatie majora

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.