Iata noul Renault Symbol facelift – Aproape Logan!

Va asteptati la asa ceva? Eu nu! Renault ne arata noul Symbol. Nu e chiar nou, dar e mult modificat si ne rezerva o surpriza de stil. Pentru ca niciodata pana acum n-a fost mai aproape de Dacia Logan, in acest caz noua Dacia Logan.

Asa cum vedeti din prima clipa, Renault Symbol facelift adopta noua imagine Renault, inaugurata de noul Renault Clio. O grila mai rafinata, cu logo-ul Renault evidentiat si o grila complet noua. Sigur, nu are nici o legatura cu pasiunea despre care se vorbeste in cazul noului Renault Clio, dar arata mult mai modern.

noul Renault Symbol art1 Iata noul Renault Symbol facelift   Aproape Logan!

In schimb, veti remarca imediat ca seamana mult de tot cu noua Dacia Logan. De fapt, Renault Symbol facelift este o Dacia Logan cu sigla Renault si doar cateva aspecte diferentiate, cel putin la exterior, pentru ca deocamdata nu avem si poze de interior. Farurile noului Symbol sunt aproape identice cu cele ale noului Logan, partea laterala este identica (a disparut al treilea geam al modelului Symbol de pana acum), iar din spate Logan si noul Symbol sunt greu de identificat. Practic stopurile sunt aceleasi.

noul Renault Symbol art2 Iata noul Renault Symbol facelift   Aproape Logan!

Cum am mai spus nu stim inca la ce nivel a fost modificat interiorul lui Renault Symbol, dar tind sa cred ca este acelasi de pana cum, cu doar mici retusuri.

Asemanarea dintre noul Renault Symbol nu se reduce doar la interior, ci si la gama de propulsoare. Symbol primeste noul motor in 3 cilindri, turbo, de 0,9 litri si 90 CP (consum mediu de 5,3 litri/100 km), iar dCi-ul de 1,5 litri este oferit in versiuni de 75 CP si 90 CP (consum mediu de 3,9 litri/100 km).

In ceea ce priveste echiparea, Renault Symbol facelift aduce noutati importante, care i-au lipsit pana acum modelului francez: navigatie cu display de 7 inch, cu touchscreen, USB si conectivitate Bluetooth.

noul Renault Symbol art3 Iata noul Renault Symbol facelift   Aproape Logan!

Renault Symbol a fost intotdeauna o masina stearsa la nivelul designului. Nici n-a fost rolul ei, sa impresioneze estetic, ci a mizat intotdeauna pe eficienta: pret mic, sigla Renault si spatiu cat mai mare. Normal, nici acum, dupa aceste modoficari ample nu este vreo frumusete. Arata mai bine, dar atat. In schimb, ma intreb cum au avut francezii curajul s-o faca atat de asemanatoare cu noua Dacia Logan… si pana acum se canibalizau intr-o oarecare masura, dar acum, cand sunt, cel putin la exterior, aceeasi masina? De ce ti-ai mai lua un Symbol, cand poti lua un noul Logan? Doar pentru sigla Renault?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.