Renault Megane Estate GT 220 – Varianta break a lui Megane RS

Am fortat putin titlul, noul Megane Estate GT 220 nu este – oficial – un Megane RS break. Insa pentru clientii cu pretentii de spatiu si sport serios, ar cam fi.

Noul Renault Megane Estate GT 220 este o editie speciala, un cadou facut clientilor pentru care un Megane RS este prea inghesuit, dar care si-ar dori motorul acestuia. Iar cei de la Renault Sport au impachetat tehnologia de hothatch intr-un break ornat frumos, numai bun sa bata un Golf GTI in timp ce cara toate bagajele de vacanta ale familiei.

Renault megane Estate GT 220 art1 Renault Megane Estate GT 220   Varianta break a lui Megane RS

Break-ul hot al francezilor are sub capota acelasi motor de 2 litri, turbo, care isi face treaba si sub capota lui Megane RS, insa puterea maxima a fost redusa la 220 CP pentru Megane Estate GT 220 (de la 265 CP). Renault nu spune deocamdata care sunt cifrele de acceleratie, dar sa ne asteptam la valori bune, mai ales ca puterea ajunge la rotile fata printr-o cutie manuala, cu 6 trepte. Ni se spune insa consumul mediu, care este de 7,3 litri/100 km, in conditiile in care mtorul este echipat cu sistem Stop/Start.

La nivel de tehnica mai avem sasiu sport bazat pe cel al lui Megane RS, aceleasi pneuri ca ale lui Megane RS, frane mai bune, servodirectie setata special pentru sport.

Vizual, Megane Estate GT 220 isi cam tradeaza capacitatile, jantele speciale, de 18 inch, tusele de negru si difuzorul de aer fiind elemente pe care nu prea le intalnesti la break-uri. Oricum, ai putea pacali niste ochi mai putin formati, care vad doar o caroserie de masina de familie.

Renault megane Estate GT 220 art2 Renault Megane Estate GT 220   Varianta break a lui Megane RS

Si interiorul sta bine la personalizare, cu scaune sport, schimbator si pedalier sport, plus placuta de identificare, dar cel mai bine arata insertia de rosu de pe volan si bord.

Renault spune ca masina, produsa in Spania, va debuta in Franta si in alte 11 tari, din Europa pana in Japonia. Ma indoiesc ca va fi oferita si in Romania, dar recunosc ca mi-ar placea sa ma joc putin cu ea.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.