Noul Audi RS6 Avant – 560 CP si acceleratie de supercar

Audi a dat din nou masura valorii sale in segmentul berlinelor mari ce pot concura lejer cu modele supersport. Noul Audi RS6 Avant vine direct catre BMW M5, Mercedes E 63 AMG si Jaguar XKR-S.

Va amintiti vechiul Audi RS6 Avant? Un break de peste 2 tone cu un motor V10 de 5 litri derivat din cel care-si face treaba sub capota supercarului Lamborghini Gallardo. O masina nebuna, cu acceleratii incredibile, care lasa acum loc urmasului. Urmas al carui motor este mai mic, mai putin puternic, dar care furnizeaza performante evident mai bune. Cum e posibil? Simplu. Downsizing si greutate mai mica.

Audi RS6 Avant art1 Noul Audi RS6 Avant   560 CP si acceleratie de supercar

Nu va ganditi ca au facut un V10 mai mic. Nu, germanii au pus pe noul Audi RS6 Avant un V8 de  doar 4 litri, care produce insa 560 CP  si 700 Nm, cu ajutorul a doua turbocompresoare. Asta inseamna 20 CP in minus fata de vechea generatie, dar datorita greutatii mai mici (cu 100 kg), sistemului quattro si noii cutii de viteze automata cu 8 trepte, Audi RS6 Avant ajunge la 100 km/h in doar 3,9 secunde. Ceva mai bine decat cele  4,3 secunde necesare lui BMW M5 sau decat cele 4,5 secunde ale lui Mercedes E 63 AMG.

Audi RS6 Avant art2 Noul Audi RS6 Avant   560 CP si acceleratie de supercar

Viteza maxima a noului Audi RS6 Avant este de 250 km/h, cu limitare electronica. Audi ofera insa un pachet care duce viteza maxima la 280 km/h. Si daca tot nu-i suficient, exista un alt pachet care ofera o viteza maxima de 305 km/h.

O alta noutate consta in faptul ca noul Audi RS6 Avant ofera acum suspensie pe perne de aer, evident cu control electronic. Este primul RS care ofera aceasta tehnologie, astfel incat masina poate fi cam ceea ce vrei tu sa fie.

Audi RS6 Avant art 3 Noul Audi RS6 Avant   560 CP si acceleratie de supercar

Va intrebati cat consum un asemenea uragan? Audi spune ca doar 9,8 litri/100 km in regim mixt. Asta si datorita faptului ca motorul poate dezactiva 4 cilindri atunci cand nu i se cere performanta maxima.

Nu sunt eu un mare fan Audi, dar sunt sigur ca masina asta mi-ar da niste fiori de-aia care te imbolnavesc.

Noul Audi RS6 Avant nu se mai lauda cu un V10 sub capota. Are doar un “mic” V8 de 4 litri, dopat cu doua turbine, care reuseste sa scoata 560 CP si

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.