A inceput Salonul Auto de la Detroit, motiv pentru americani de a alege “North American Car of the Year”. Ca in fiecare an, un juriu de aproximativ 50 de jurnalisti, atat din SUA cat si din Canada, au luat in considerare toate modelele lansate pe parcursul lui 2012, intr-un final alegandu-l, bine-inteles usor partinitor (asa cum fac si europenii), pe cel mai reprezentativ dintre aceastea.
Castigatorul este Cadillac ATS, care, desi este modelul de intrare in gama, a fost apreciat in mai toate testele, simple sau comparative, realizate de americani. Adevarul e ca nici nu ar trebui sa ne mire: de ceva timp incoace, Cadillac a dat uitarii perioada de ratacire in care fabrica modele dubioase ca Cimarron, Catera sau BLS, dar si limuzine de peste 5 metri lungime, cu motoare V8 de 300 CP si tractiune fata, preferand sa-si reaminteasca de o vreme cand marca era considerata “the Standard of the World”.
ATS-ul are intr-adevar cateva calitati concrete: o caroserie rigida si foarte usoara, motoare moderne, cu injectie directa de benzina si supraalimentate, tractiune spate sau integrala, tinuta de drum “europeana” si o calitate chiar respectabila a fabricatiei. Drept urmare, modelul a devansat in prefrintele juriului atat referinta clasei, BMW Seria 3, cat si concurentul intern Lincoln MKZ.
Tot cu aceeasi ocazie este ales si “North American Truck of the Year”, anul acest premiat fiind Ram 1500 (fost Dodge Ram, inainte sa devina brand propriu). Pentru cine nu stie, in SUA camionetele si SUV-urile sunt la fel de populare ca si turismele obisnuite, de unde si aceste doua premii similare ca importanta.
Iata si un comparativ, facut de americani, intre standardul segmentului, BMW Seria 3 si Cadillac ATS.
un fel de insignia americanizat