Cadillac ELR – Un Chevy Volt in haine de gala

Desi promovat de Cadillac ca un concept-car, ELR este in esenta prototipul versiunii de serie a lui Converj, prezentat in 2009 tot la Detroit.

Din imagini, ELR ar putea fi luat si ca versiunea coupe a lui ATS, mai ales ca arata ca o declinare tipica a constructorului: vezi CTS Coupe. Este insa doar o impresie, deoarece ELR are la baza platforma tehnica “Delta II” a lui GM, (Chevrolet Cruze, Volt, Opel Astra, Zafira Tourer etc.), dispunand de tractiune fata, in timp de ATS-ul are la baza platforma Alfa.

Cadillac ELR art1 Cadillac ELR – Un Chevy Volt in haine de gala

Caroseria este reusita din punct de vedere al detaliilor, dar recunosc ca as fi preferat o silueta mai clasica de coupe, in trei volume, in locul stilului aproape monovolumic al lui ELR. Grila radiatorului este in cea mai mare parte falsa, fiind inchisa aproape complet, dar stiti cum se spune – “noblesse oblige”.

Fiind vorba de Cadillac, o marca premium, designerii si-au permis sa burduseasca habitaclul cu materiale de calitate, inclusiv fibra de carbon. Tabloul de bord este exclusiv digital iar un alt display se gaseste pe consola centrala. Cu toate acestea, atmosfera este relativ clasica, nu atat de futurista ca in cazul lui Volt. Desi este o idee mai lung decat sedanul ATS, configuratia este de 2+2 locuri, cei favorizati fiind bineinteles pasagerii din fata.

Cadillac ELR art2 Cadillac ELR – Un Chevy Volt in haine de gala

La interior mai gasim si padele pe volan, ceea ce este mai mult decat ciudat avand in vedere ca vorbim de o masina electrica. Evident, nu se poate schimba vreo treapta, dar de acolo se poate activa modul de regenerare accentuata a energiei, ceea ce face automobilul sa intre intr-un soi de “frana de motor”, sa se comporte oarecum ca in cazul unei retrogradari la un automobil clasic.

Cadillac ELR art3 Cadillac ELR – Un Chevy Volt in haine de gala

In principiu, grupul motorpropulsor este aproape identic cu cel ultra-premiat din Chevrolet Volt. Singura diferenta este puterea motorului principal electric, care atinge acum 163 CP, in loc de 149. Autonomia in mod exclusiv electric se ridica la 64 km, Viteza maxima atinge 100 mph (161 km/h) iar acceleratia de la 0 la 60 mph (96 km/h) castiga aproximativ o secunda comparativ cu Volt: 8 s.

ELR intra in productie la sfarsitul acestui an, iar la vanzare incepand cu 2014. Pretul de baza estimat este de 60.000 USD. Modelul va fi disponibil inclusiv in Europa sau China.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.