Cat de sigure sunt de fapt masinile mici?

Stim cu totii ca siguranta auto a evoluat enorm in ultimele decenii, poate mai mult decat orice altceva ce tine de automobilul modern. Daca ne referim la Europa, aparitia spre finalul anilor ’90 a organismului Euro NCAP a schimbat radical regulile jocului, obligand constructorii de autovehicule sa evolueze rapid pentru a nu pierde increderea clientilor traditionali. Astazi, chiar si in Romania, punctajul obtinut de un automobil conteaza foarte mult in alegerea sa.

Peste Ocean insa, teste de impact au inceput sa influenteze industria auto cu mult inainte. Cu toate astea, ele nu sunt atat de definitorii ca in Europa, existand si alti factori de influenta. In plus, americanii nu se jeneaza sa recunoasca cat de mult influenteaza gabaritul unui vehicul consecintele unui accident.

Crash Fiat 500 Cat de sigure sunt de fapt masinile mici?

Sa luam de exemplu un studiu facut de Insure.com, poate cea mai influentă sursa se informare despre tot ce inseamna asigurari in SUA (cel putin conform propriei descrieri). Intr-un top al celor mai bune vehicule din punct de vedere al protectiei pasagerilor in caz de accident, pe primul loc se afla GMC Sierra 1500 (un pick-up) iar pe ultimul Fiat 500.

Mai interesant este ca, in urma crash-testelor realizate de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), unul dintre organismele americane similare Euro NCAP, Fiat 500 a avut rezultate excelente, realizand cel mai bun scor al categoriei sale, in timp ce GMC Sierra nu a performat foarte convingator la impactul lateral si la testarea rigiditatii palfonului. Insa, intr-un eventual impact, sansele sunt de departe in favoarea pasagerilor din GMC.

De altfel, chiar purtatorul de cuvand al IIHS, Russ Rader, confirma studiul acest top, declarand pentru cititorii Insurance.com: “Daca siguranta este o prioritate, ar trebui sa evitati automobilele mici. Greutatea conteaza. Masinile mici, usoare, sunt mai sigure decat in trecut, insa in conditii identice, pasagerii care folosesc vehiculele mai grele sunt mai bine protejati intr-un impact.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.