Drive-test: Renault Megane RS facelift – Inca 15 motive sa-l vrei

Renault Megane RS este hothatch-ul meu preferat si voi stiti asta de cand l-am testat prima oara. Intre timp, a mai primit niste modificari si l-am incercat iar. Imi place si mai mult, dar tot intre timp a aparut si rivalul sau principal.

Hothatch-ul francezilor a fost aliniat la faceliftul gamei Megane, dar schimbarile sunt discrete la nivel estetic. O linie mai mare de LED-uri pentru luminile de zi, ceasuri de bord usor modificate si cam atat se observa imediat. Insa francezii au lucrat putin si sub capota. Daca modelul initial avea 250 CP din motorul turbo de 2 litri, modelul actual vine cu 265 CP. S-au jucat putin cu surubul de la turbo si au aparut 15 CP in plus.

Renault Megane RS facelift drive test art1 Drive test: Renault Megane RS facelift   Inca 15 motive sa l vrei

Inca de la primul contact cu masina am stabilit clar ca asta e culoarea de cumparat. Gri, metalic, rece, da extraordinar de bine pe masina asta. Si atrage privirile de nu va-nchipuiti. Oamenii isi dau seama imediat ca nu-i chiar un Megane dCi… O accelerare serioasa in primele doua trepte, pana la primul semafor, ii convinge chiar si pe cei cu 320d ca nu-i cazul sa te provoace.

Cifrele suna asa: 265 CP si 360 Nm, adica 15 CP si 20 Nm in plus fata de modelul initial, testat de mine acum 2 ani. Ca urmare, Megane RS facelift ajunge la 100 km/h in 6 secunde si atinge 255 km/h. Pana acum, valorile erau: 6,1 secunde pana la 100 km/h si 245 km/h viteza maxima. Chiar si asa, va amintiti, sper, ca eu am reusit sa ajung la 100 km/h in 5,93 secunde cu versiunea de 250 CP, mai bine decat timpul din fisa tehnica.

Renault Megane RS facelift drive test art2 Drive test: Renault Megane RS facelift   Inca 15 motive sa l vrei

Acum, cu 265 CP, ar fi trebuit sa obtin un timp mai bun. Insa n-a fost sa fie, am avut spatiu pentru doar 3 incercari si conditii mai proaste de aderenta, asa ca cel mai bun timp pe care l-am vazut pe RS Monitor, sistemul de telemetrie incorporat, a fost de 6,3 secunde. E clar ca se poate si mai bine, sub 6, dar in conditii ideale de aderenta.

In rest, nu s-a modificat nimic. Aceeasi cutie manuala cu 6 trepte (singura disponibila), cu care te obisnuiesti repede, desi schimbatorul nu are precizia intalnita la nemti si acelasi diferential care-ti trebuie neaparat, daca obisnuiesti sa folosesti toti caii si sa iesi tare in viraje.

Renault Megane RS facelift drive test art3 Drive test: Renault Megane RS facelift   Inca 15 motive sa l vrei

Ahh, si scaunele Recaro merita banii pe masina asta. Te instalezi un pic mai incomod in ele, dar te imbratiseaza de zici ca nu-ti vor mai da drumul. Si vrei asta cand pneurile tipa la limita aderentei.

Spuneam ca, intre timp, a mai aparut un concurent. Da, ma refer la Opel Astra OPC, care vine cu un motor de 2 litri, turbo, care produce 280 CP si 400 Nm. Asadar, 15 CP in plus fata de Megane RS, dar acelasi timp pana la 100 km/h, adica 6 secunde. Bun, recunosc, imi place mai mult cum arata Astra OPC, dar, pe de alta parte, Megane RS costa incepand de la 25.500 euro, in vreme ce Opel Astra OPC incepe de la 28.885 euro. E o diferenta, si desi nu am condus Astra OPC, cred ca banii in plus sunt doar pentru design. Nu de alta, dar Megane RS ramane cea mai rapida masina de serie cu tractiune fata de pe Nurburgring.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.