Jeep Grand Cherokee SRT – preview pentru facelift-ul gamei

Nu puteam trece de evenimentul de la Detroit fara a aminti despre “nava amiral” a celebrului constructor Jeep, Grand Cherokee SRT, care s-a perezentat publicului in haine noi.

Desi in detaliu modificarile nu sunt radicale, ele sunt totusi foarte vizibile. In timp ce zona inferioara a parasocului este complet neschimbata, ansablul faruri/grila este complet nou, Jeep SRT preluand pe un fundal negru elemente stilistice asemanatoare Chrysler-ului 300, pe care le asteptam si la restul gamei, intr-un facelift general pentru Grand Cherokee.

Jeep Grand Cherokee SRT facelift art1 Jeep Grand Cherokee SRT – preview pentru facelift ul gamei

In spate nu mai vorbim de diferente la fel de vizibile, insa un ochi avizat va observa compozitia diferita a stropurilor si lipsa baghetei cromate dintre acestea. Schimbari mai accentuate pot fi observate in habitaclu, unde volanul, consola centrala sau tabloul de bord sunt complet noi. Evident, o crestere a pretentiilor s-a inregistrat si la nivelul sistemelor de lux si confort.

Jeep Grand Cherokee SRT facelift art2 Jeep Grand Cherokee SRT – preview pentru facelift ul gamei

Sub capota se gaseste acelasi motor “Hemi” V8 de 6,4 litri, care produce tot 470 CP si 630 Nm. O importanta modificare a survenit la nivelul transmisiei, care beneficiaza acum de serviciile unei cutii de viteze automata cu opt trepte, cu trei mai mult decat in trecut. Daca adaugam si prezenta in premiera a unui sistem de tip “launch control”, putem sa estimam o imbunatatire concreta a performantelor. Jeep nu a oferit detalii, insa oricum vechiul model putea accelera de la 0 la 100 km/h in circa 5 secunde.

Cu opt trepte la purtator, este evident ca si consumul de combustibil a scazut, motiv pentru constructor de a implementa si un mod “eco” de functionare al automobilului. SRT nu va fi totusi prea curand un automobil cu adevarat ecologic, dar probabil ca cei 20 l/100 pe care ii cerea vechiul model in utilizarea urbana (cifra oficiala) au coborat acum pana spre 18.

Jeep Grand Cherokee SRT facelift art3 Jeep Grand Cherokee SRT – preview pentru facelift ul gamei

Daca va imaginati ca un astfel de monstru de peste 2,3 tone nu “sta” prea bine pe virale, ei bine probabil ca nu gresiti prea mult, insa vorbim totusi de cel mai manevrabil Jeep pe sosea din toate timpurile. Cu toate acestea, stau eu sa ma intreb, oare merita compromisurile facute, care reduc sensibil performantele off-road specifice lui Jeep (garda la sol coborata, unghiuri de trecere reduse) doar pentru a avea un competitor pentru BMW X5 M sau Mercedes-Benz ML63 AMG?

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.