Mercedes E 63 AMG facelift – Suprematie

Concomitent cu faceliftul aplicat lui E-Klasse, Mercedes a introdus modificari majore si pentru versiunea (super)sport E 63 AMG, atat in versiunea berlina cat si break.

Mercedes E 63 AMG are parte de acelasi tratament pentru faruri ca si versiunea normala E- Klasse, dar vine cu o grila inferioara mai agresiva, care arata excelent. Insa modificarile de design nu sunt decat un preambul pentru ce au facut nemtii la nivel tehnic. Si au facut in asa fel incat, acum, detin suprematia in segmentul berlinelor sport de clasa mare.

Mercedes E 63 AMG facelift art1 Mercedes E 63 AMG facelift   Suprematie

Concret, Mercedes E 63 AMG are acelasi motor V8 biturbo, de 5,5 litri, dar a renuntat la versiunea “de baza”, cu 525 CP, in favoarea nivelului superior de putere 557 CP, disponibil pana acum doar ca parte a pechetului AMG Performance. Acum, cei 557 CP sunt standard si ofera o acceleratie 0 – 100 km/h in 4,2 secunde.

Insa nemtii s-au hotarat sa ofere, optional, si sistemul de tractiune integrala 4Matic, setat special pentru performanta dinamica. Rezultatul este ca, la acelasi nivel de 557 CP, E 63 AMG cu 4Matic atinge 100 km/h in doar 3,7 secunde. Jumatate de secunda castigata datorita tractiunii integrale.

Mercedes E 63 AMG facelift art2 Mercedes E 63 AMG facelift   Suprematie

Si mai exista o supriza. Se numeste Mercedes E 63 AMG 4Matic S-Model. Un nume lung, care ne spune ca nemtii ofera si o versiune mai potenta. S-Model vine cu un maxim de 585 CP din acelasi motor, acest nivel de putere fiind oferit doar in compania tractiunii integrale. Aceasta configuratie permite atingerea vitezei de 100 km/h in doar 3,6 secunde si, in acelasi timp, face din modelul Mercedes cea mai rapida berlina sport de clasa mare.

Mercedes E 63 AMG facelift art4 Mercedes E 63 AMG facelift   Suprematie

De ce? Pentru ca BMW M5 are 560 CP si tractiune spate, asa ca atinge 100 km/h in 4,3 secunde, iar Audi RS6 Avant, cu 560 CP si quattro, are nevoie de 3,9 secunde. Asadar, Mercedes castiga lupta de imagine a acestor cifre si ofera o masina cu 5 locuri, de clasa mare, la fel de rapida ca Ferrari FF.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.