Nissan Resonance – Cum ar putea arata viitorul Murano

Oricat de mult succes ar avea cu sportivele 370Z si GT-R si oricat de apreciate ar fi pe unele piete turismele sale, Nissan este în primul rand un producator recunoscut pentru modelele sale 4×4, iar asta se întampla fie ca vorbim de Romania, Germania sau Statele Unite.

Daca anul trecut la Detroit constructorul a prezentat prototipul noului Pathfinder, Salonul Auto de la Geneva a marcat prezentarea conceptului Hi-Cross, iar cel de la Paris a lui TeRRA. Acum, la Detroit, a venit randul unuit alt concept-car de factura asemanatoare, Resonance, ceea ce dovedeste ca Nissan nu se culca pe laurii succesului, continuand sa experimenteze noi forme si tehnologii în cautarea idealului pentru viitoarele modele de serie.

Nissan Resonance Concept art1 Nissan Resonance   Cum ar putea arata viitorul Murano

Resonance este un crossover de clasa mare, lung de 4,84 m, care, în functie de reactia publicului si a presei de specialitate, s-ar putea transforma în viitoarea generatie de Murano. Desi ni se prezinta cu zgarcenie si unele informatii tehnice (motorul pe benzina are 2,5 litri si este ajutat de unul electric, cutia de viteze este cu variatie continua iar tractiunea este integrala), Resonance este în primul rand un studiu de design.

Nissan Resonance Concept art2 Nissan Resonance   Cum ar putea arata viitorul Murano

Japonezii au reinterpretat într-un mod relativ exagerat detalii specifice imaginii de marca, de genul calandrului si a blocurilor optice în forma literei “V”, dar si idei noi, cum ar fi plafonul “plutitor” (exprimarea este oficiala, n-am inventat-o eu), impresie creata de “mascarea” montantilor B si C cu ajutorul suprafatei vitrata.

Resonance arata bine, dar oare este suficient un design futurist pentru a-l transforma pe viitorul Murano într-o alternativa reala la SUV-urile premium ale constructorilor europeni?

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.