Noul Maserati Quattroporte – Motorizari V6 si V8. Biturbo

La finalul anului trecut, Maserati ne-a aratat primele poze ale noii generatii Quattroporte, fasa sa comunica insa detalii despre motorizari, in conditiile in care sunt schimbari importante la acest capitol.

Iata ca le avem acum, plus o noua galerie foto cu noul Maserati Quattroporte. Nu va mai spun cat de bine arata masina, mie-mi place mult de tot si cred ca daca vechea generatie s-a descurcat foarte bine, noul model are toate sansele sa fie de doua ori mai bun. Mai ales in America si China, principalele piete ale lui Quattroporte.

Maserati Quattroporte art1 Noul Maserati Quattroporte   Motorizari V6 si V8. Biturbo

Asadar, noua generatie Quattroporte ofera doua motorizari, ambele dezvoltate in parteneriat cu Ferrari, produse la uzina Ferrari si, culmea, ambele turbo. Chiar biturbo!

Stiti ca vechiul Quattroporte n-a avut decat un V8, dar noua generatie ofera, la baza gamei, un V6 de doar 3 litri, cu doua turbine. Acesta produce 410 CP si 550 Nm, iar timpul de acceleratie pana la 100 km/h este de 4,9 secunde. Viteza maxima ajunge la 285 km/h.

Maserati Quattroporte art2 Noul Maserati Quattroporte   Motorizari V6 si V8. Biturbo

In zona superioara se ofera un V8 de 3,8 litri, tot cu doua turbine, care ofera 530 CP si 710 Nm. Cu motorul asta, noul Maserati Quattroporte ajunge la 100 km/h in 4,7 secunde si poate atinge o viteza maxima de 307 km/h.

Ambele versiuni, V6 si V8, folosesc cutia automata cu 8 trepte produsa de ZF.

Maserati Quattroporte art3 Noul Maserati Quattroporte   Motorizari V6 si V8. Biturbo

Observati timpii de acceleratie. Modelul V8 are un avantaj de doar 0,2 secunde pana la 100 km/h fata de cel V6, cu toate ca diferenta dintre ele este de 120 CP. Sunt limitele tractiunii spate pentru noul Quattroporte, dar italienii mai ofera o noutate si anume tractiune integrala doar pentru motorul V6. In cazul asta, pana la 100 km/h, s-ar putea ca V6-ele sa fie chiar ceva mai rapid decat V8-ul.

Oricum, o masina frumoasa, cu un loc bine definit pe piata. Pana la urma este singura berlina italiana la acest nivel de performanta!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.