Oficial: Noul Infiniti Q50 – relansare la baza gamei

Nu sunt multe brand-uri japoneze care au reusit sa-si creeze o identitate stilistica atat de inspirata si originala ca Infiniti, iar noul Q50, prezentat la Detroit, desavarseste imaginea acestei marci. Q50 il inlocuieste la baza gamei pe G37, numele schimbat facand parte din noua strategie Infiniti de denumire a modelelor proprii, care identifica sedanurile, coupe-urile si cabrioletele prin “Q”, iar SUV-urile prin “QX”.

Inca de la prima vedere, se remarca aceeasi distributie a volumelor caroseriei, cu o capota a motorului lunga si un habitaclu impins in spate. Comparativ cu restul gamei, G37 nu era atat de inspirat la nivelul detaliilor, probabil pentru ca a debutat inainte ca Infiniti sa-si defineasca actuala imagine de marca.

Infiniti Q50 art1 Oficial: Noul Infiniti Q50 – relansare la baza gamei

Astazi, Q50 inglobeaza aceasi tip de detalii organice ca in cazul lui “M” sau “FX”, care i-au facut pe multi sa asocieze aceste modele cu intruchipari in metal ale unor creaturi mitologice.

Este adevarat, japonezii insista pe asemanarea cu conceptul Essence, prezentat anul trecut la Geneva, de la care putem remarca implementarea unor detalii (grila radiatorului sau montantul spate “frante”), dar nu si agresivitatea exacerbata.

Faptul ca formele par sculptate de vant are avantaje si din punct de vedere aerodinamic, caci Cx-ul este de 0.26. G37 a fost cel mai mare reprezentant al segmentului mediu premium, iar Q50 conserva si aceasta caracteristica, afisand o lungime de aproape 4,8 metri.

Infiniti Q50 art2 Oficial: Noul Infiniti Q50 – relansare la baza gamei

Dupa cum probabil stiti, Infiniti este marca de lux a lui Nissan, la fel cum Lexus este a Toyotei. De altfel, modelul precedent G37 era vandut in Japonia ca Nissan Skyline. Apartenenta la Nissan se recunoaste la un studiu mai atent al habitaclului, unde recunoastem acelasi tip de ergonomie si chiar unele componente comune. Din fericire, platforma tehnica este o evolutie a celei precedente, la randul ei o adaptare a celei de pe Nissan 370Z, ca de altfel si motorul V6 de 3,7 litri.

De altfel, Infiniti nu uita sa mentioneze ca la setarea suspensiei a contribuit inclusiv experienta pilotului F1 Sebastian Vettel, care a testat intensiv automobilul. Pe baza a ceea ce se stie pana in acest moment, dar si a propriei experiente la volanul lui G37, nu m-as tem sa pariez ca Q50 va fi una dintre cele mai dinamice modele din segmentul mediu. Ca si pana acum, propulsia spate va fi standard, dar va exista si posibilitatea optarii pentru tractiunea integrala.

Infiniti Q50 art3 Oficial: Noul Infiniti Q50 – relansare la baza gamei

Pe langa motorul de 3,7 litri si 328 CP, viitorii clienti vor putea opta si pentru o unitate hibrida, compusa dintr-un V6 de 3,5 litri si 300 CP (in esenta o versiune mai veche a aceluiasi motor) si un motor electric de 67 CP, similar cu ce gasim sub capota lui M35h. In ambele cazuri transferul cuplului se face printr-o transmisie automata cu sapte trepte.

Si pentru ca apartine unui segment pretentios, Q50 debuteaza si cu doua sisteme noi pentru constructorul japonez: “Active Lane Control”, care nu doar ca alerteaza soferul la incalcarea benzii de separatie a soselei fara semnalizare in prealabil, ci poate efectua inclusiv mici corectari ale directiei pentru a aduce automobilul inapoi pe banda sa (nu o noutate absoluta, un sistem similar am intalnit inclusiv pe noul Ford Focus); “Direct Adaptive Steering”, care are posibilitatea de a modifica in functie de viteza atat taria volanului, cat si raportul de demultiplicare al directiei (probabil in genul lui “Active Steering” de la BMW, dar cu mai multa electronica).

Infiniti Q50 va fi disponibil incepand cu aceasta vara, intai in SUA, apoi la scurt timp si in Europa.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.