PSA Peugeot Citroen dezvolta Hibridul benzina – aer, cu un consum record

Masinile electrice trebuie sa mai astepte pana vor deveni atractive, asa ca, intre timp, problema poluarii se rezolva partial cu ajutorul modelelor hibrid. Iar noi intelegem prin asta un motor clasic, asistat de unul electric.

Francezii de la PSA Peugeot Citroen si-au spus ca poate ar merge ceva putin diferit. Nu de alta, dar un motor electric implica intotdeauna baterii grele si preturi mari. Asa ca francezii au inlocuit motorul electric cu un sistem de alimentare cu aer, in cadrul sistemului hibrid. Explic imediat, nu este vreo descoperire in premiera, dar din ce anunta ei, avantajele sunt indiscutabile.

PSA Hybrid Air technology PSA Peugeot Citroen dezvolta Hibridul benzina   aer, cu un consum record

Sistemul se numeste Hybrid Air si presupune un motor clasic, de cilindree mica, ce poate fi alimentat atat cu benzina, cat si cu aer comprimat. Francezii au reusit sa faca in asa fel incat motorul sa poata rula in 3 moduri: benzina, aer comprimat sau combinatie intre alimentarea cu benzina si cu aer comprimat.

Desigur, sistemul presupune un recipient in care este stocat aerul comprimat si sistem de alimentare la bord a acestui recipient. Insa, ganditi-va ca butelia de aer comprimat poate fi alimentata de la orice compresor.

PSA Hybrid Air technology 1 PSA Peugeot Citroen dezvolta Hibridul benzina   aer, cu un consum record

Inginerii francezi spun ca avantajele sunt notabile si ne dau si exemple. Un Peugeot 208 sau un Citroen C3 echipat cu acest motor ar avea un consum mediu de doar 2,9 litri/100 km. Conform declaratiilor oficiale, o masina de clasa mica echipata cu Hybrid Air ar consuma cu 45% mai putin in oras si ar avea o autonomie cu 90% mai mare.

Motorul ar putea fi lansat in productia de serie peste doar 3 ani, la inceput pe modele de clasa mica. Hybrid Air reprezinta un pas important catre scopul francezilor de a oferi in 2020 masina care consuma doar 2 litri/100 km.

PSA Hybrid Air technology 2 PSA Peugeot Citroen dezvolta Hibridul benzina   aer, cu un consum record

Pentru cumparatori, solutia ar trebui sa fie una de vis. Nu mai este vorba de baterii costisitoare, sistemul este mai simplu, deci costuri de intretinere mai mici, performantele ar trebui sa fie decente (puterea va fi, initial, pe la 80 CP). Nu mai spun de faptul ca aerul nu costa nimic.

Pe termen mai lung, solutia ar putea veni si catre segmentele superioare, in combinatie cu alte sisteme de propulsie dezvoltate de francezi.

Suna bine, nu? Doar 2,9 litri/100 km peste 3 ani… insa cred ca, pana atunci, diesel-urile mici vor oferi deja consum mediu foarte aproape de 3 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.