Renault Captur – Poze si informatii oficiale

Renault are obiceiul sa lanseze noile nume din gama cu ajutorul unor concepte care, in final, se dovedesc ca nu prea au nicio legatura cu modelul de serie.

S-a intamplat cam cu toate: Megane (in 1988 era un concept de sedan luxos, motorizat de un V6 de 3,0 litri, burdusit de tehnologie si fara montant central), Laguna (care in 1990 era un concept de roadster cu motor central), Scenic (1991 – ok, tot un fel de monovolum compact, dar radical diferit de versiunea de serie), Koleos (1999 – SUV, dar monovolum), Vel Satis (1998, din care s-a inspirat mai mult Avantime decat modelul de serie omonim), Fluence (un GT concept din 2004 care s-a transformat mai tarziu in Laguna Coupe) si or mai fi si altele.

Renault Captur art1 Renault Captur   Poze si informatii oficiale

Aceeasi teorie se poate aplica si in cazul celui mai nou model de serie anuntat de constructor, Captur (pe care am uitat sa-l mentionez in articolul despre Peugeot 2008, desi se stia de existenta lui), care nu prea are legatura cu conceptul omonim prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2011. OK, este vorba tot de un crossover si desigur, mosteneste aceeasi imagine de marca impusa de olandezul Laurens Van den Acker, dar atitudinea aia trufasa si detaliile extravagante sunt definitiv pierdute.

Renault Captur art2 Renault Captur   Poze si informatii oficiale

Modelul de serie este asadar mult mai cuminte. Din fericire, olandezul nostru a inteles si ca designul este foarte important pentru client in alegerea unei masini, si ca imaginea de marca este vitala in impunerea unui brand, asa ca noul Captur se inscrie perfect in linia trasata de Clio IV – model cu care de altfel seamana si de la care imprumuta platforma tehnica. Desi apropiat ca dimensiuni (4,12 m lungime), Captur nu va concura cu Juke la nonconformism. Asta poate insemna si ca are sanse sa fie placut de toata lumea, evitand situatiile de genul “love it or hate it” specifice fratiorului japonez. Oricum, silueta inalta, panourile frumos ondulate ale caroseriei, ornamentele interesante de protectie si vopseaua in doua culori ii vor asigura lui Captur un caracter distinctiv in traficul cotidian.

Renault Captur art3 Renault Captur   Poze si informatii oficiale

Interiorul este de asemenea inspirat de cel al noului Clio, dar fara a fi nici pe departe o copie la indigo. Francezii promit in comunicatul de presa ca va fi foarte modulabil si ca pozitia inalta de sofat va trimite cu gandul la un SUV. Desi nu avem la dispozitie informatii complete, oficialii ne lasa sa intelegem ca modelul va fi foarte bine dotat inca din dotarea standard, care va include card “maine libere”, asistenta la demarajul in rampa, camera si senzori de parcare pentru marsarier, sistem audio cu sase difuzoare si Bluetooth plus “tableta” multimedia R-Link care a debutat pe Clio.

Renault Captur art4 Renault Captur   Poze si informatii oficiale

Motorizarile vor fi preluate de la Clio, iar detalii exacte cu privire la performante, consumul de combustibil sau chiar tipurile de transmisie vom afla in preajma lansarii de la Geneva din martie. Nici despre pret nu stim nimic in acest moment, insa la acest capitol cred ca o privire aruncata in oferta lui Juke ar trebui sa dezvaluie cel putin partial misterul.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.