Trabant SUV – Cum ar fi fost daca era produs in serie?

Vara trecuta, intr-unul din periplurile prin tara, mi-a fost dat sa vad pe Transfagarasan un automobil pe cat de neobisnuit, pe atat de fascinant: un Trabant 4×4. Sau un Trabant SUV, cum preferati…

Automobilul rula relaxat pe Transfagarasan, tractand o rulota de dimensiuni medii. Deși foarte curat, numerele de Polonia au tradat rapid faptul ca nu era vorba de vreun exemplar construit pentru “show”, ci de unul obisnuit cu “greutatile” drumurilor de tot felul.

Trabant SUV 4x4 art1 Trabant SUV – Cum ar fi fost daca era produs in serie?

Din imagini se poate observa ca Trabi-ul nostru “sta” pe o platforma de vehicul tot teren, cu garda la sol foarte mare, punti rigide și suspensie cu arcuri lamelare – o configuratie pe cat de arhaica, pe atat de potenta in exploatarea in off-road extrem. Cel putin la prima vedere, as paria pe mecanica lui Suzuki Samurai, model cu o lungime apropiata si cu un motor suficient de mic incat sa incapa in spatiul ingust pe care il lasa la dispozitie partea frontala a unui Trabi.

Trabant SUV 4x4 art2 Trabant SUV – Cum ar fi fost daca era produs in serie?

Trabant 4×4 dispune si de un roll-cage de siguranta, montat in exteriorul caroseriei, precum si de un troliu de tractare menit a-l scoate din situatii neplacute, in care probabil soferul sau obisnuieste sa-l bage destul de des.

Din pacate, nu am avut sansa sa-l chestionez pe proprietar cu privire la caracteristicile tehnice sau la volumul de munca pe care o astfel de conversie il implica. Asa ca va las sa va delectati doar cu fotografiile pe care am apucat sa le fac acestui mic monster-Trabi.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.