W Motors Lykan Hypersport – Lux si performanta de la arabi

Conform informatiilor de pe site-ul oficial, W Motors este primul producător arab de automobile de lux performante. Recent, primul model al acestei mărci a fost prezentat Salonul Auto din Quatar. Numit Lynkan Hypersport (de ce supercarurile exotice au de obicei nume stupide?), acesta se prezintă, cel putin pe hartie, cu performante excelente: acceleratie 0-100 km/h in 2,8 secunde si viteză maximă de 295 km/h.

Motorul este un boxer bi-turbo capabil să dezvolte 750 CP si 1000 Nm. Dacă acestă configuratie vă aminteste de Porsche, nu trebuie să vă mire. Printre partenerii arabilor la acest proiect se găseste si RUF Automobile, tuner german de Porsche, dar si producătorul unor modele proprii, bazate tot pe Porsche. De unde si concluzia simplă că motorul din Lynkan este o versiune dopată a unuia Porsche.

W Motors Lykan Hypersport art1 W Motors Lykan Hypersport – Lux si performanta de la arabi

Pretul masini este halucinant: 3,4 milioane de dolari! Adevărat, in banii astia intră exclusivitatea, căci vor fi produse doar cinci exemplare (sau sapte, după alte surse). In plus, viitorii proprietari vor primi pe langă masină si o mică “atentie” de 200.000 de dolari: un ceas editie specială Cyrus Klepcys. Interesant e că printre pietele de desfacere tintite se află Europa de Est, dar nu si cea Occidentală sau Statele Unite.

W Motors Lykan Hypersport art2 W Motors Lykan Hypersport – Lux si performanta de la arabi

Livrarile ar trebui să inceapă anul acesta, ceea ce e posibil dar nu prea. Desi clienti putred de bogati si pregătiti să arunce cu banii aiurea se găsesc, automobilul pare incă intr-un stadiu incipient de dezvoltare, in ciuda celor sase ani de dezvoltare cu care se laudă compania. Practic, pană acum cateva zile, nu existau decat imagini generate pe calculator, iar exemplarul prezentat la Quatar pare mai degraba o macheta la scara 1:1 decat un model functional.

In plus, nu am găsit nicio poza a interiorului, care ar trebui să aibă scaune cusute cu fir de aur si un tablou de bord holografic, cu posibilitatea interactiunii cu imaginile. A, si să nu uit: lampile LED sunt acoperite cu diamant.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.