Acura NSX – Inca un pas catre productia de serie

Honda/Acura NSX a fost o masina emblematica si aproape atemporala, pe care am putut-o admira de-a lungul timpului in nenumarate versiuni, pe diverse suporturi: filme, jocuri de PC, reviste, suprize Turbo etc. Modelul a fost in productie nu mai putin de 15 ani, intre 1990 și 2005. La o astfel de cariera, doar nu te asteptai sa fie inlocuit asa, dintr-o data?

Pai nu, normal. Inca de dinainte de intreruperea productiei, zvonuri despre o noua generatie apareau cu regularitate. Si de ce sa nu apara, din moment ce chiar Honda aratase in 2003 conceptul HSC, care arata fix ca un NSX 2 de serie?

Acura NSX Concept art1 Acura NSX   Inca un pas catre productia de serie

Apoi, pe la finalul lui 2008, Honda a negat la cel mai inalt nivel dezvoltarea unui nou model, care era initia asteptat in 2009. Apoi, la Salonul Auto de la Tokio a aparut conceptul Honda NSX Mugen RR, in esenta un fel de vechi NSX mult tunat, dar care a reincins rapid spiritele. Apoi, spre finalul aceluiasi 2009, Honda a prezentat HSV-010 GT, un automobil de curse care urma sa inlocuiasca acelasi NSX in campionatul japonez Super GT. “Ahaaa, si-au zis iar fanii, deci de aici va pleca dezvoltarea noului NSX…” Et cetera.

In 2013, zvonurile au fost intr-un final oficializate, prin prezentarea la Detroit a lui Acura NSX Concept. Dar epopeea continua, caci nu a fost vorba decat de o prezentare de design si de o enumerare sumara a unor detalii tehnice, este adevarat foarte interesante: motor V6 central, doua motoare electrice care actioneaza asupra rotilor anterioare (deci un adevarat sistem de tractiune integrala), plus o transmisie cu doua ambreiaje si (inca) un motor electric integrat in ansamblu.

Acura NSX Concept art2 Acura NSX   Inca un pas catre productia de serie

Anul acesta a venit randul unei evolutii a aceluiasi concept, prezentata tot la Detroit. NSX are acum niste jante noi si, in premiera, un interior! Acesta este curat desenat, fara a iesi prea mult in evidenta. Stilistii au profitat de moda ecranelor mari pentru a crea o atmosfera minimalista la bord. Exista un display pe post de instrumentar de bord si unul central si probabil tactil, pe consola centrala, care probabil grupeaza principalele comenzi ale sistemului audio si de climatizare. In rest foarte putine butoane clasice, de parca japonezii vor sa ne asigure ca tot ce conteaza la NSX este sofatul sau.

Acura NSX Concept art3 Acura NSX   Inca un pas catre productia de serie

Materialele sunt specifice unui automobil sport, si implicit scump: piele normala si Alcantara, inserții metalice si din fibra de carbon etc. Tunelul median este masiv si desparte doua locuri ce par suficient de inguste incat ocupantii lor sa nu fie deranjati de acceleratile laterale de care va fi capabil modelul. Japonezii numesc “tema” habitaclului “Human Suport Cockpit” si, indiferent ce inseamna asta, este o idee buna.

Modelul de serie ar trebui sa apara cel tarziu in 2015, dar pana atunci vom mai vedea probabil cel putin inca un concept. Bine ca, cel putin la prima (ma rog, a doua) vedere, toata aceasta asteptare pare sa merite.

P.S. – Apropo de vechea generatie NSX, desi produsa timp 15 ani, nu-mi amintesc sa fi vazut vreun exemplar in Romania. Voi ati vazut?

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.