Land Rover Defender electric

Iata ca moda electricitatii ii afecteaza pana si pe cei mai traditionalisti producatori auto. Land Rover Defender, acest automobil robust, dar arhaic, care se conduce astazi aproape la fel ca acum 40 de ani, va avea o versiune electrica experimentala.

Desi nu exista intentii pentru productia de serie, cele sapte unitati deja existente vor fi supuse unor teste intensive spre finalul acestui an. Experineta acumulata ar putea sta la baza unor posibile viitoare modele Land Rover electrice.

Land Rover Defender electric art1 Land Rover Defender electric

Motorul produce 94 CP si 330 Nm. Desi alimentat de o baterie li-ion respectabila, de 27 kWh, autonomia autovehiculului este foarte mica, de numai 80 km. Cel mai probabil acest lucru se datoreaza aerodinamicii de caramida a modelului, care cere resurse importante la viteze mari. Pe de alta parte, in utilizarea off-road, la viteze mici, bateria poate rezista pana la opt ore.

Land Rover Defender electric art2 Land Rover Defender electric

Acumulatorii pot fi incarcati in trei ore la un sistem rapid si in zece la o priza normala. Greutatea acestora este de 410 kg, motiv pentru care masa proprie a intregului automobil este cu 100 kg mai mare decat cea a versiunii de serie. Britanicii au prefera un sistem de racire cu aer a sistemului electric, in loc de unul cu lichid, ceea ce in final a mai redus din greutate.

Land Rover Defender electric art3 Land Rover Defender electric

In rest, tractiunea a ramas integrala permanenta. Defender-ul electric inglobeaza si cea mai noua versiune a sistemul inteligent de asistare a motricitatii, “Terrain Response System”.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.