Mercedes-Benz A 45 AMG – Cel mai puternic motor (de serie) cu 4 cilindri din lume

Dupa ce luna trecuta a prezentat cea mai economica versiune a Clasei A (de fapt cel mai economic Mercedes produs vreodata) , recent constructorul german a facut publice informatiile cu privire la cea mai puternică versiune a acestei gamei, Mercedes A 45 AMG.

Modelul este propulsat de un motor pe benzina de numai 2.0 litri, cu patru cilindri, care dezvolta insa, datorita supraalimentarii, nu mai putin de 360 CP si 460 Nm (constanti intre 2250 si 500 rpm)! Cei 181 CP/l reprezinta o putere litrica excelenta chiar si pentru un motor turbo. De altfel, chiar constructorul a promis ca este vorba despre cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume. Datorita acestuia, micul Mercedes se prezinta in fata publicului cu performante de Porsche: acceleratie 0-100 km/h in 4,6 secunde si viteza maxima limitata electronic de 250 km/h.

Mercedes A 45 AMG art1 Mercedes Benz A 45 AMG   Cel mai puternic motor (de serie) cu 4 cilindri din lume

Mai mult, a fost comunicata o cifra de 6 l/100 km pentru consumul mediu, ceea ce suna prea optimist ca sa fie adevarat. Este adevărat, nenumărate tehnologii moderne de eficientizare au fost folosite de inginerii germani.

Cutia de viteze este cu dublu-ambreiaj si sapte trepte, promitand trei tipuri de reactie, in functie de alegerea conducatorului auto. La fel ESP-ul poate fi influentat de conditiile de sofat. Pentru a nu aparea probleme de motricitate, tractiunea este integrala. Pentru franare, A45 AMG foloseste discuri ventilate, cu diametrul de 350 mm in fata si 330 in spate.

Mercedes A 45 AMG art2 Mercedes Benz A 45 AMG   Cel mai puternic motor (de serie) cu 4 cilindri din lume

Automobilul va fi lansat pe piata in luna iulie. Pretul nu se cunoaste inca, dar o parte din lista de optionale da. Aceasta include diverse pachete aerodinamice sau de optimizare a performantelor, capabile sa asigure exclusivitatea unui client suficient de rabdator in configurarea masinii.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.