Noul Jeep Cherokee – Chestiune de gust… amar!

S-a lansat noul Cherokee, un model care a revenit la vechiul nume, dupa ce, la generatia inca actuala, isi schimbase numele in mai pomposul Liberty.

Sa ne intelegem, a fost foarte clar de ce Liberty arata asa cum arata, cutie urata si butucanoasa, pentru ca era conceput pe aceeasi baza si design cu modelul lui Dodge, Nitro, la fel de neinspirat si nerafinat, dar, macar in “curtea” marcii mai sportive, parea sa se incadreeze mai bine. Acum Jeep schimba radical macazul si noua generatie arata ca un SUV veritabil, fara duritatile vechii generatii, dar, vai! Ce surpriza de proportii! Ce s-a intamplat cu partea frontala a masinii?

Noul Jeep Cherokee Noul Jeep Cherokee   Chestiune de gust… amar!

Cei de la Fiat-Chrysler, probabil invidiosi pe mega-succesul lui Nissan Juke, si-au dorit sa faca si ei un design mai altfel, cu farurile plasate pe mai multe etaje si s-au gandit ca ar putea da bine pe noul model, mai ales ca aveau de gand sa curbeze foarte tare intreg ansamblul, la pachet cu masca frontala cu sapte gauri, tipica marcii. Ce a iesit insa… intrece orice asteptari si concureaza cu succes, zic eu si vad ca foarte multi altii, in galeria celor mai urate masini facute vreodata.

Noul Jeep Cherokee 2 Noul Jeep Cherokee   Chestiune de gust… amar!

E o chestiune de proportii, in primul rand. Daca la Juke se potriveste foarte bine ideea respectiva, pentru ca vorbim de o caroserie mica si un design excelent integrat formal, la noul Cherokee pare rupta rau din peisaj si arata aproape indescriptibil in cuvinte.

Tot ceea ce poti face vazand noua “aratare” este sa te strambi dezaprobator, chiar daca nici nu-ti poate trece prin cap, la inceput, de ce nu-ti place. Pur si simplu nu are cum sa-ti placa si ma intreb, oare care o fi menirea designului daca nu de a face obiecte functionale, placute ochiului?

Noul Jeep Cherokee 3 Noul Jeep Cherokee   Chestiune de gust… amar!

Imi este foarte dificil sa inteleg strategia din spatele acestei linii (doamne, sper ca spatele este unul normal la cap!!!) De obicei, mie imi plac multe dintre ciudateniile lumii auto, pentru ca, dincolo de design, de linii si concepte grafice, pot vedea utilitatea si necesitatea unor astfel de artificii nu pe gustul tuturor (mie mi-a placut destul de tare Fiat Multipla initiala, oricum mult mai inchegata decat versiunile face-lift ulterioare). Asta e, deformatie profesionala, un designer vede intotdeauna altfel lucrurile si, de obicei, mai mult decat vede un om obisnuit (adica de alta profesie… nu aruncati cu pietre!).

Noul Jeep Cherokee 4 Noul Jeep Cherokee   Chestiune de gust… amar!

Una peste alta, in conditiile date, cred ca SsangYong Rodius (generatia actuala, ca la Geneva il vom vedea pe urmasul sau) a fost cu succes detronat din topul celor mai urate masini din lume, coronita si diploma revenindu-i iata, acestei indescriptibile plasmuiri din metal numita Jeep Cherokee (oare exista vreo trimitere subtila la trasaturile tipice ale bastinasilor piei rosii americani, care nu aratau intocmai ca niste fotomodele?)

Despre autor

Designer, jurnalist auto, 17 ani experienta in presa scrisa si on-line, illustrator, tehnoredactor.