Noul Saab 9-3 – Cum ar fi aratat daca ar fi ajuns in productie

Editia suedeza a revistei Auto Motor si Sport a pus mana pe niste imagini computerizate care se presupune ca reprezinta o versiune finala a noului Saab 9-3. Sau ma rog, a ceea ce ar fi trebuit sa fie noul Saab 9-3, caci acum nu se mai pune problema.

Automobilul trebuia sa-si faca prima aparitie publica la Salonul Auto de la Geneva de anul trecut, daca uzina Saab nu si-ar fi inchis portile in decembrie 2011. Desi imaginile au o rezolutie foarte slaba, este suficient pentru a ne da un indiciu asupra formei generale. Cel putin in privinta versiunii hatchback, pasionatii vor recunoaste imediat sursa de inspiratie: originalul 900, lansat in 1978, care este cel mai amblematic model lansat de constructorul suedez in toata existenta sa.

Saab 9 3 a Noul Saab 9 3 – Cum ar fi aratat daca ar fi ajuns in productie

Noul 9-3 ar fi avut la baza o platforma complet noua, Pheonix (conceptul omonim din 2011 fiind primul care a folosit-o). Trei versiuni de caroserie ar fi trebuit sa fie disponibile: hatchback in trei si cinci usi si cabriolet. Ulterior ar fi fost posibila si o declinare crossover, dar nu un sedan sau un break clasic, ca in cazul generatiei precedente.

Saab 9 3 b Noul Saab 9 3 – Cum ar fi aratat daca ar fi ajuns in productie

Designul este realizat de Jason Castriota, un tanar designer care si-a facut ucenicia la Pininfarina si Bertone inainte sa ajunga la Saab, din pacate exact la “spartu’ targului”.

Saab 9 3 c Noul Saab 9 3 – Cum ar fi aratat daca ar fi ajuns in productie

Evident, sansele ca un astfel de 9-3 sa vada vreodata lumina zilei sunt aproape de zero. Noul proprietar, NEVS (National Electric Vehicle Sweden AB), chinez, in ciuda numelui, intentioneaza sa lanseze un model electric pe baza vechiului 9-3, dar ramane de vazut daca acest lucru se va intampla vreodata.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.