OFICIAL: Alfa Romeo 4C – Pasiune “Made in Italy”

Sunt sanse sa fie cea mai frumoasa Alfa Romeo, dar dupa exclusivistul 8C. Noua Alfa Romeo 4C debuteaza in versiune de serie, la 2 ani dupa ce conceptul a facut furori.

Coupe-ul italienilor este programat sa incante la Geneva, iar noi il putem vedea inca de acum, in doar cateva poze. Alfa Romeo 4C este un model foarte important pentru italieni, atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si la nivel de imagine. Pana la urma este modelul care marcheaza reintoarcerea marcii Alfa Romeo in America!

Alfa Romeo 4C OFICIAL: Alfa Romeo 4C   Pasiune Made in Italy

Alfa Romeo 4C arata aproape ca si conceptul din care deriva, adica superb.  Te face sa te gandesti ca nemtii n-ar putea desena niciodata asa ceva. O multime de linii, umflaturi si detalii tipic latine deseneaza una dintre cele mai frumoase masini ale lumii moderne. Imi place mult, chiar daca nu inteleg de ce-au aparut acele grupuri de LED-uri integrate in faruri, cane nu-mi par prea integrate in peisajul general.

Alfa Romeo 4C a OFICIAL: Alfa Romeo 4C   Pasiune Made in Italy

Reteta este infiorator de buna. Alfa Romeo 4C este un coupe cu 2 locuri, motor central si tractiune spate. Si nu doar atat. Caroseria este facuta din aluminiu si fibra de carbon, asa ca masa proprie nu trece de 1.000 kg. Extrem de putin si extrem de bine pentru dinamica, chiar daca Alfa Romeo 4C are putin sub 4 metri lungime.

Italienii au anuntat pentru acest coupe motorul cu 4 cilindri in linie, de 1.750 cmc, disponibil si pe Alfa Giulietta QV, dar cu un plus de putere pentru Alfa 4C. Italienii nu dau cifre, dar acest motor produce 235 CP pe cea mai sportiva Giulietta, asa ca ma astept la o putere de cam 300 CP pentru 4C.

Alfa Romeo 4C b OFICIAL: Alfa Romeo 4C   Pasiune Made in Italy

Nici nu vreau sa ma gandesc cum se conduce un asemenea pachet tehnic, mai ales ca motorul va fi cuplat la cutia TCT a italienilor, cea cu dublu-ambreiaj. Si mai trebuie adaugat faptul ca, in sistemul DNA de la Alfa, pe langa modurile “Dynamic”, “Natural” si “All-Weather” a aparut si modul “Race”. In cazul conceptul se vorbea ceva de sub 5 secunde pana la 100 km/h si 250 km/h viteza maxima. Vom sti exactdupa debutul de la Geneva.

Superb, mie-mi place mult, sa vedem daca si americanilor. Vor trebui mai intai invatati cine-i Alfa Romeo, iar 4C e poate cea mai buna cale.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.