OFICIAL: Noul Audi A3 e-Tron – Un hibrid cu perspective

Audi se va prezenta la Geneva cu o versiune hibrid a modelului A3. Noul Audi A3 e-tron nu este insa doar un concept fantezist, ci pare aproape de productia de serie.

Nemtii nu spun daca si cand va intra in productie noul Audi A3 e-tron, insa la cum suna caractersticile si cum este prezentat, modelul ar putea fi gata sa ajunga in showroom-uri, peste nu chiar mult timp. Daca va ajunge la vanzare, va fi extrem de tentant, pentru ca nu ofera doar un motor electric si autonomie mica, ci este un hibrid puternic, cu un consum foarte mic.

Audi A3 e tron art1 OFICIAL: Noul Audi A3 e Tron   Un hibrid cu perspective

Audi A3 e-tron este echipat cu un motor de 1,4 litri TFSI, modificat, care produce 150 CP, acesta fiind acompaniat de un motor electric cu o putere maxima de 100 CP. Puterea totala a ansamblului ajunge la 204 CP, iar cuplul este de 350 Nm. Transmisia este asigurata de o noua cutie, numita e-S tronic, cu 6 trepte. Nemtii au preferat sa nu ofere sistemul quattro.

Audi A3 e tron art2 OFICIAL: Noul Audi A3 e Tron   Un hibrid cu perspective

Consumul mediu oficial este la o valoare record, doar 1,5 litri/100 km. As tinde sa nu cred ca este un consum tangibil pentru o masina de serie, mai ales ca VW XL1 reuseste o valoare cu doar 0,6 litri/100 km mai mica, in conditiile in care este desenat de la cap la coada pentru economie.

Cand foloseste toata puterea disponibila, Audi A3 e-tron ajunge la 100 km/h in 7,6 secunde si poate atinge o viteza maxima de 222 km/h.

Audi A3 e tron art3 OFICIAL: Noul Audi A3 e Tron   Un hibrid cu perspective

Insa compacta germana poate functiona si doar cu motorul electric, caz in care nu consuma nici un gram de benzina, are o autonomie de 50 km si viteza maxima limitata la 130 km/h.

Acestea sunt caracteristicile, dar ramane o mare intrebare… In comunicatul de presa, Audi nu foloseste cuvantul “concept”, insa nici nu spune nimic despre o eventuala productie de serie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.