BMW a prezentat oficial al doilea sau GT din gama, bazat pe noul BMW Seria 3. Diferentele de caroserie si de conceptie sunt mari, cu accent pe stil si spatiu.
BMW Seria 3 Gran Turismo se alatura modelului Seria 5 GT in gama bavarezilor. Si daca Seria 5 GT nu-mi prea place, mi se pare greoi la nivelul stilului, noul BMW Seria 3 GT este putin altfel. Nu arata deloc rau, cel putin in poze, pare mai dinamic si mai elegant, asta si datorita dimensiunilor mai mici decat ale fratelui din clasa mare.
Poate ati fi tentati sa credeti ca noul BMW Seria 3 GT este un altfel de break. Nici gand, pastreaza, chiar imbunatateste valorile de spatiu ale break-ului, dar adresabilitatea lui este cu totul alta. Vorbim despre clienti care vor ceva diferit, ceva mai elegant, mai mult confort si spatiu interior. Iar Seria 3 GT raspunde perfect la toate aceste cerinte.
Modificarile de design sunt mai ample decat am fi tentati sa credem la prima vedere. Farurile sunt modificate, linia care le uneste de grila este mai lata, iar spoilerul este diferit. Linia plafonului este mult plonjata, iar spatele este arcuit destul de frumos incat sa-mi placa mult mai mult decat ceea ce vedem la Seria 5 GT. Un alt element distinctiv consta in acele fante in forma unui bumerang de pe aripile fata.
Ceea ce nu se vede din poze: lungimea noului BMW Seria 3 GT este mai mare decat a break-ului, GT-ul este mai inalt, are ampatament mai mare si mai mult spatiu in spate decat berlina si break-ul. Ba chiar si portbagajului lui Seria 3 GT este cu 25 de litri mai mare decat al break-ului, valoarea fiind de 520 litri. In plus, deschiderea hayonului este mai mare, exista spatiu de depozitare pe doua nivele, iar spatiul este luminat cu LED-uri. Si, ca sa fie si mai elegant, portierele nu au rame pentru geamuri. Imi place!
Noul model mai marcheaza o premiera. Este echipat cu un eleron mobil, care aproape ca nu se vede cand este pliat. Are rolul de a apasa puntea spate la viteze mari. Poate fi “scos” si manual, de catre sofer, dar are si o functie automata. La peste 110 km/h se ridica automat, iar sub 70 km/h se retrage automat.
Motorizarile sunt cunoscute, noul BMW Seria 3 GT va fi disponibil cu 2 propulsoare diesel si 3 pe benzina. Standard, toate (mai putin 335i GT, care are cutia automata standard) sunt cuplate la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, dar optional se ofera si cutia automata cu 8 trepte, care aduce, la majoritatea motorizarilor si un plus de economie. De asemenea, toate versiunile au tehnologia EfficientDynamics, cu tot ce implica ea.
Gama diesel incepe cu BMW 318d GT, al carui motor de 2 litri produce 143 CP si este creditat cu un consum mediu de 4,5 litri/100 km. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 9,7 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h.
A doua varianta diesel este 320d GT, cu acelasi motor, dar 184 CP si consum mediu de 4,9 litri/100 km. Sprintul 0 – 100 km/h este acoperit in 8 secunde, iar viteza maxima este de 230 km/h.
Gama propulsoarelor pe benzina incepe cu BMW 320i GT, al carui motor produce 184 CP si ofera aceleasi performante ca si 320d GT, doar ca la un consum mediu de 6,6 litri/100 km.
Mai sus exista BMW 328i GT, care ofera 245 CP dintr-un motor turbo de 2 litri, 0 – 100 km/h in 6,1 secunde si 250 km/h viteza maxima, la un consum mediu oficial de 6,7 litri/100 km.
Cea mai puternica verisune este 335i GT, cu motor turbo cu 6 cilindri in linie, de 3 litri, care produce 306 CP. Performantele sunt deja la un alt nivel, 0 – 100 km/h in 5,4 secunde, viteza maxima limitata la 250 km/h si consum mediu de 7,7 litri/100 km.
In aceasta vara isi va face aparitia si 325d GT, cu 218 CP si tot atunci va debuta pe noul BMW Seria 3 GT si sistemul xDrive pentru 320d, 320i, 328i si 335i Gran Turismo.
Bavarezii ofera noul BMW Seria 3 GT in 3 niveluri de echipare: Sport Line, Luxury Line si Modern Line, plus un pachet M Sport, care presupune suspensie cu 10 mm mai joasa, amortizoare mai dure, un mai bun sistem de franare si jante speciale, de 18 si 19 inch.
Lista de preturi pentru Romania
Cam asta ar fi despre noul BMW Seria 3 GT, care va debuta in Romania in luna iunie. Acum astept sa-mi spuneti parerea voastra despre designul masinii. Pe a mea o stiti deja -arata mult mai bine decat Seria 5 GT.
Eu unul nu văd utilitatea acestui model în gama BMW având în vedere că avem Seria 3 Touring sau X3. Pe lângă faptul că nu e atrăgător estetic, se pare că BMW nu a învăţat nimic din vânzările jenante ale lui Seria 5 GT. Îmi e greu să înţeleg decizia lor cu aceste modele.
O incercare jenanta catre shooting break… in opinia mea: FAIL!!!
in principiu sant un adept al hayonului pentru clasa medie nici nu as vedea renault laguna altfel par nu stiu ce este in capul celor de la BMW sau audi cu aceste facaturi ,clar CC si CLS-ul sant total deosebiti si atragatori.
este super agresiv, normal, unii nu inteleg este o nisa si trebuie dusa mai departe ca sa existe in portofoliu, iar nu toate modelele sunt facute sa fie best seluri. Mie sincer imi place de ce nu, daca ti s-ar da una nu ti-ar place, atunci ce sa mai vorbim. Iar 5 GT era mai scump si mai morocanos la spate sincer dar acesta este mai placut si ok in gama se pare. Si nici cu 5 GT nu s-au plans sa fim sinceri dar nici nu puteau sa vanda ca si seria 1 sau 3 ! Frumoase linii sa fie de bun augur .
Parca da mai bine spatele asta plonjat ,nu se compara cu spatele de X6 care e ciudat .Poate tinde si spre Porsche Panamera nu spre Renault Laguna.
Urata masina! Insa nu intrece fratele mai mare, 5 GT. Pacat ca au imbracat cu atata prost gust niste pachete tehnologice extraordinare.
Nu stiu cu ce sa o aseman mai mult eu am spus ca imi place hayonul pe modelele de clasa medie iar laguna chiar este speciala cu acel hayon.
Masina este superba, este un model pentru o alta categorie de clienti decat cel de seria 3. Pt Calator nu este concurent cu CLS, CC sau A5 coupe cu 4 usi, este o nisa dezvoltata de BMW separat. Practic ca si seria 5 GT nu are concurenta. Sunt posesor de berlina de clasa media, Passat mai precis, dar daca mi-as permite m-as uita la aceasta masina. Este mult mai spatioasa decat seria 3, care mie mi se pare inghesuit. Seria 5GT este comparabila cu seria 7 la dimensiuni, si o ideea mai ieftina, din acest motiv nu sunt asa multe pe strazi. Incepe sa imi placa designul BMW incepand cu lansarea noului seria 5 si a lui seria 3, seria 3GT mi se pare foarte reusit, dar o sa fie sensibil mai scump decat un seria 3 normal.
Sorin eu am spus de aceasta nisa numita coupe cu patru usi!!! nici passat CC nu va fii vreodata la fel ca un CLS dar este acolo…desigur intro alta categorie de pret si poate la acelasi comfort acest serie 3 coafat nu poate fii ca celalat coafat numit serie 5 gt cum nici CC ul nu poate concura cu fratiorul audi dar toate sant numite (gresit zic eu ,coupe cu 4 usi) un rahat cu apa rece pe care trebuie sa il acceptam fie ca ne plac sau nu modelele enumerate mai sus .In principiu sant pentru orice variatiune de caroserie pe care un constructor o aduce (chiar nu imi pasa) si poate cand il vad il voi place cum de la o vreme imi cam sclipesc ochii dupa bavareze ….masini nu …femei sa nu inteleaga femeia ceva gresit.