OFICIAL: Noul Renault Scenic XMOD – Monovolum cu valente de SUV

Renault a prezentat astazi noul Scenic XMOD, un monovolum cu ceva abilitati electronice in conditii de aderenta scazuta. Va explic imediat, dupa ce vedem care-i ideea noului Scenic XMOD.

In primul rand, vorbim de un facelift pentru gama Scenic, facelift regasit si pe Scenic XMOD. Aceasta are insa parte si de un tratament ceva mai… off-road. Nu in sensul propriu al cuvantului, ci mai mult la nivel de imagine. Garda la sol mai mare, spoiler specific, bandouri laterale si alte cateva elemente discrete, in ton cu ideea sa de crossover de familie.

Renault Scenic XMOD art1 OFICIAL: Noul Renault Scenic XMOD   Monovolum cu valente de SUV

Aparitia lui Renault Scenic XMOD nu-i deloc o surpriza, francezii au mai avut pretentii de SUV MPV cu acest model. Va amintiti de RX4, pe prima generatie Scenic? A fost atunci un pachet complet, cu tractiune integrala, dar francezii au renuntat apoi la cele 4 roti motrice pe generatiile urmatoare.

Noua versiune XMOD continua ce a initiat atunci RX4, dar intr-un mod mai putin legat de off-road. Scenic XMOD nu are tractiune integrala, dar francezii ofera totusi ceva care sa-l faca mai capabil in conditii de aderenta scazuta. Se numeste “Extended Grip” si mizeaza pe diferite programe pentru controlul de tractiune, care, in teorie, ar trebui sa scoata masina din situatii in care un Scenic normal nu s-ar descurca.

Renault Scenic XMOD art2 OFICIAL: Noul Renault Scenic XMOD   Monovolum cu valente de SUV

Cele 3 programe disponibile pentru sistemul Extended Grip pot fi selectate de la un comutator de pe consola centrala. Primul program se numeste “Road” si e modul normal de rulare, in conditii bune de drum si aderenta. Este selectat automat cand viteza depaseste 40 km/h. Modul “Expert” controleaza automat franele, lasand soferului responsabilitatea acceleratiei, iar modul “Loose Ground” se ocupa de tractiune utilizand automat franele si optimizand puterea care ajunge la roti, in functie de conditiile de aderenta.

Renault Scenic XMOD art3 OFICIAL: Noul Renault Scenic XMOD   Monovolum cu valente de SUV

Daca la exterior faceliftul presupune o aliniere la actuala linie de design Renault, care a debutat in serie pe noul Renault Clio, interiorul lui Scenic ramane cu acelasi display TFT central, cu mentiunea ca Scenic XMOD are o consola centrala prelungita intre scaunele fata, spre deosebire de versiunea normala Scenic.

O masina cu tinta directa catre familistii cu spirit de aventura, pentru care un concediu la munte nu presupune doar drumul normal, cu parcare la hotel.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.