OFICIAL: Noul VW Golf GTI – Celebrul hothatch revine. In doua trepte de putere

La doar o saptamana dupa ce a debutat noul Golf GTD, iata ca Volkswagen prezinta si noul VW Golf GTI, cel mai cunoscut hothatch din lume.

Noul VW Golf GTI se arunca intr-o lupta acerba in clasa hothatch-urilor compacte, dar nu se poate bate cu toata lumea. Lasa cativa “inamici” si pentru viitorul frate mai mare, Golf R. Oricum, noul Golf GTI este asteptat de fani din lumea intreaga si nu cred ca-i va dezamagi, in conditiile in care performantele sale sunt mai bune, iar comportamentul promite sa fie si mai bun.

VW Golf GTI art1 OFICIAL: Noul VW Golf GTI   Celebrul hothatch revine. In doua trepte de putere

La cum arata, noul VW Golf GTI nu este chiar o surpriza, pentru ca i-am vazut conceptul in toamna anului trecut, iar acesta este aproape identic cu versiunea de serie. Insa acum stim si la ce sa ne asteptam de la noul VW Golf GTI din punct de vedere tehnic.

In ceea ce priveste designul, tratamentul este cel obisnuit. Linia rosie traditionala, care se prelungeste acum si la baza farurilor, spoiler special, jante specifice, iesire dubla a esapamentului si etriere rosii. Evident, suspensie sport si mai toate celelalte sisteme modificate pentru performanta.

VW Golf GTI art2 OFICIAL: Noul VW Golf GTI   Celebrul hothatch revine. In doua trepte de putere

Motorul este unul turbo, de 2 litri, care produce 220 CP si 350 Nm. Cresterea de putere fata de versiunea trecuta este de doar 10 CP, dar iata si o premiera pentru GTI. VW ofera si versiunea GTI Performance, care vine cu 230 CP si aceeasi valoare a cuplului, dar aduce si un diferential blocabil pentru puntea fata.

Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in doar 6,5 secunde, iar viteza maxima este de 246 km/h. Versiunea GTI Performance ajunge la 100 km/h cu o,1 secunde mai repede si atinge o viteza maxima de 250 km/h.

VW Golf GTI art3 OFICIAL: Noul VW Golf GTI   Celebrul hothatch revine. In doua trepte de putere

Consumul mediu este chiar unul excelent pentru un hothatch, 6 litri/100 km. Creste putin cand se opteaza pentru cutia DSG cu 6 trepte, dar ramane oricum foarte bun, doar 6,4 litri/100 km.

Vanzarile vor debuta in martie, iar pretulpentru piata germana pleaca de la 28.350 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.