OFICIAL: Peugeot 208 GTi – Hothatch francez de clasa mica

Dupa ce anul trecut v-am aratat conceptului noului Peugeot 208 GTi, iata acum versiunea de serie cu spacificatiile finale.

Peugeot nu s-a descurcat prea bine in era moderna a hothatch-urilor franceze, unde cei de la Renault tin capul de afis. Constructorul francez mai face insa o incercare, cu noul Peugeot 208 GTi, mizand in primul rand pe designului noului 208, dar si pe un pachet tehnic la nivelul concurentei.

Hothatch-ul francezilor nu arata rau, chiar daca designul este destul de feminin. Ma indoiesc insa ca printre clientii noului Peugeot 208 GTi vor fi prea multe femei, masina fiind mai degraba adresata barbatilor tineri, cu apetit pentru lifestyle si abia in doilea rand pentru performanta.

Peugeot 208 GTi OFICIAL: Peugeot 208 GTi   Hothatch francez de clasa mica

Un alt punct forte este interiorul, care-mi place, mai ales solutia cu tabloul de bord pozitionat mai sus, in asa fel incat il privesti peste volan.

Peugeot 208 GTi interior1 OFICIAL: Peugeot 208 GTi   Hothatch francez de clasa mica

Peugeot 208 GTi este echipat cu un motor de 1,6 litri, turbo, care produce 200 CP si 275 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h este in media clasei, doar 6,8 secunde, cu ajutorul unei cutii manuale, cu 6 trepte. Din acest punct de vedere, Peugeot 208 GTi este cam la acelasi nivel cu VW Polo GTI, care are insa un motor de 1,4 litri si 180 CP. Hothatch-ul francezilor este insa putin peste Opel Corsa OPC la acceleratie, care vine tot cu 1,6 litri, turbo, dar 192 CP. Si va fi cam pe aceeasi linie cu noul Clio RS, care anunta un motor de 1,6 litri, turbo, cu 200 CP.

Peugeot 208 GTi back OFICIAL: Peugeot 208 GTi   Hothatch francez de clasa mica

Sta bine ca motorizare 208 GTi, dar eu nu-i prevad un viitor prea bun, din cauza designului orientat clar catre clientela feminina.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.