OFICIAL: Volkswagen XL1 – Cea mai economica masina DE SERIE!

La fel cum au avut ambitia de a face cea mai rapida masina de serie din lume, cei de la Volkswagen au vrut sa faca si cea mai economica masina de serie. Au reusit.

Ati mai auzit de Volkswagen XL1, a trecut prin doua stadii de concept, dar ceea ce vedeti acum in poze este masina de serie, care va putea fi cumparata. Este o realizare de exceptie, trebuie sa recunoastem. Nu va fi accesibila, nu va fi produsa in serie mare, dar este viabila si poate fi vanduta, in conditiile in care va detine pentru ceva timp recordul de consum pentru o masina de serie.

Volkswagen XL1 art1 OFICIAL: Volkswagen XL1   Cea mai economica masina DE SERIE!

VW XL1 arata… eficient. Asta o caracterizeaza si la nivelul designului. Nu a fost facuta sa arata neaparat bine, ci sa-si atinga scopul. Toate liniile lui VW XL1 sunt trasate pentru a servi scopului de a obtine recordului de economie. Spatele este ciudat, rotile spate sunt acoperite, dar nu conteaza. Consuma sub 1 litru/100 km.

Volkswagen XL1 art2 OFICIAL: Volkswagen XL1   Cea mai economica masina DE SERIE!

Cum face asta? Prin aerodinamica sustinuta de un pachet tehnic de exceptie. VW XL1 are doar 795 kg, datorita materialelor usoare folosite la constructia caroseriei. Coeficientul aerodinamic este de doar 0.189, asa ca pentru a rula cu o viteza constanta 100 km/h, VW XL1 are nevoie de doar 8,4 CP.

Volkswagen XL1 art3 OFICIAL: Volkswagen XL1   Cea mai economica masina DE SERIE!

VW XL1 este echipat cu un motor electric, ce poate fi incarcat la o priza normala si care produce 27 CP. Acesta este sustinut de un motor TDI cu doar 2 cilindri, a carui putere maxima ajunge la 48 CP.

Acest ansamblu ii confera lui VW XL1 performante dinamice decente. 0 – 100 km/h in 12,7 secunde si viteza maxima de 160 km/h, in conditiile in care consumul mediu oficial este de doar 0,9 litri/100 km. Si asta nu e tot, VW XL1 poate rula pana la 50 km doar cu ajutorul propulsiei electrice.

Volkswagen nu a comunicat nici un pret pentru acest model, dar s-ar putea sa-l aflam dupa debutul lui XL1 la Salonul Auto de la Geneva.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.