Renault Clio RS – Informatii si poze noi

Dupa cateva informatii preliminare, avem acum date complete despre noul hothatch al francezilor. Noul Renault Clio RS vine cu schimbari importante, dar care s-ar putea sa placa mai mult.

Renault a schimbat complet directia de design a noii generatii Clio si a facut-o cu succes. Este unul dintre cele mai atragatoare Renault-uri, la acest moment. A ramas acum sa vedem si ce ofera cel mai sportiv model al gamei, Clio RS. Hothatch-ul francezilor are numerosi fani, ultima generatie a fost foarte apreciata, as aca noul model nu-si permite sa fie decat foarte bun.

Renault Clio RS 200 EDC art1 Renault Clio RS   Informatii si poze noi

Vechea generatia a lui Clio RS a ramas in inimile iubitorilor de hothatch-uri mici pentru faptul ca folosea un motor aspirat, intr-o vreme in care concurenta trecuse la cilindree mai mica si turbo. Eu am testat vechiul Clio RS si, e adevarat, n-ai cum sa nu devii dependent de un motor isteric, care ajunge fara probleme la 7.000 rpm.

Noul Clio RS, a carui denumire oficiala si completa este Clio RS 200 EDC, a renuntat la motorul de 2 litri aspirat si a trecut la unul mai mic, de 1,6 litri, cu turbo. Puterea maxima e tot acolo, 200 CP, dar turatia la care se atinge este de doar 6.000 rpm. Cuplul maxim a crescut la 240 Nm (de la 215 Nm) si, foarte important, este prezent inca de la 1.750 Nm ( la vechiul Clio RS era atins la 5.400 rpm).

Renault Clio RS 200 EDC art2 Renault Clio RS   Informatii si poze noi

De asemenea, consum mediu este la cu totul alte cote. Daca predecesorul sau afisa un consum mediu de 8,3 litri/100 km, noua generatie are nevoie de doar 6,3 litri/100 km.

Ca sa compenseze oarecum trecerea la un motor turbo mai mic, pentru cei ce suspina inca dupa un aspirat mai mare, Renault ofera pentru noul Clio RS, in premiera, cutia EDC (dublu ambreiaj) si padele la volan. Ar trebui sa fie interesant, mai ales ca nu exista vreo alternativa.

Performantele sunt usor mai bune decat ale vechiului model. Noul Clio RS accelereaza pana la 100 km/h in 6,7 secunde (cu 0,2 secunde mai bine) si atiunge 230 km/h.

Hothatch-ul francez vine cu diferential blocabil electronic, pentru o derenta cat mai eficienta la plecare si iesirea din viraje, acesta intervenind inainte de controlul de tractiune.

Renault Clio RS 200 EDC art3 Renault Clio RS   Informatii si poze noi

Ca si in cazul lui Megane RS, noul Clio RS va putea fi comandat in doua versiuni: Sport si, pentru cei ce prefera ceva mai extrem, Cup. Sasiul CUP presupune o garda la sol mai mica cu 3 mm, rigiditate crescuta cu 15% si o demultiplicare mai sportiva a directiei.

Soferul poate utiliza 3 moduri de rulare, in functie de propriile preferinte de moment: “Normal”, “Sport” si “Race”. Fiecare program vine cu setari specifice pentru raspunsul motorului, transmisiei si directiei. De exemplu, in Race, sistemul ASR este decuplat, iar treptele pot fi schimbate doar manual.

Tot in premiera, Renault a dotat noul Clio RS cu functie Launch Control. Stangul pe frana, se trage concomitent de ambele padele din spatele volanul, se apasa acceleratia, iar turatia va fi mentinuta automat la 2.500 rpm. Cand eliberezi frana, masina tasneste mai eficient decat ar putea-o convinge si cel mai talentat pilot, spun cei de la Renault.

Renault Clio RS 200 EDC art4 Renault Clio RS   Informatii si poze noi

Si inca o premiera, noul Renault Clio RS a primit si RS Monitor. Unul care, folosind display-ul generos (si color) al noului Clio, il face pe cel al lui Megane RS sa arate foarte vechi si rudimentar. Asa cum vedeti din poze, sunt chiar si parametri noi pe care RS Monitorul noului Clio RS ii afiseaza: pierderea de aderenta a rotilor motoare, temperatura ambreiajului, cuplul rotilor.

Datele inregistrate de RS Monitor pot fi salvate pe un stick USB, pentru a fi analizate pe un calculator. Practic, nimeni nu mai nu ofera asa ceva in segment!

Suna bine, nu? Pare sa domine hothatch-urile mici, o sa vedem si cum se conduce.  Il asteptam si-n Romania, in vara asta, probabil pe la 20.000 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.