Renault Kangoo – facelift pentru carausul compact

Chiar daca imi asum riscul ca acest blog sa va para francofil, (Dan Damian abia ce a scris despre Renault Scenic XMOD), am zis sa totusi nu ignor cealalta noutate a lui Renault din aceste zile, Kangoo facelift. Nu de alta, dar micul caraus al francezilor este un model destul de cunoscut si in Romania, iar la nivel european este chiar cel mai bine vandut model din segment. In plus, nici nu e o perioada foarte bogata in noutati auto.

Modelul, care va fi prezentat la Geneva, propune aceasta restilizare dupa cinci ani de la debutul celei de-a doua generatii. Partea frontala este complet modificata, francezii incercand sa implementeze detalii specifice noului limbaj stilistic al marcii.

Renault Kangoo facelift art1 Renault Kangoo – facelift pentru carausul compact

Farurile si-au pierdut acea “privire uimita” a vechiului model, devenind ceva mai “normale”, insa parasocul s-a intins pana la capota motorului, ingloband acum si grila. Aspectul pare un pic ciudat in aceste prime imagini de presa, datorita masivitatii acestui spoiler negru. Sunt sigur ca in versiunile superioare de echipare, cu parasocul vopsit in culoarea caroseriei, designul va fi mult mai placut.

Renault Kangoo facelift art2 Renault Kangoo – facelift pentru carausul compact

Mici modificari pot si observate si la nivelul oglinzilor retrovizoare sau a unor componente si materiale din habitaclu. In plus, noi dotari si-au gasit locul pe lista echipamentelor disponibile (cum ar fi consola “R-Link” sau sistemul de asistenta la demarare in rampa). De remarcat este si prezenta unui sistem Stop&Start pentru motorizarile diesel de 1,5 litri (75 si 90 CP), ceea ce a coborat consumul mediu pana la 4,3 l/100 km.

Si versiunea electrica (Z.E,) a fost supusa unui tratament similar. Priza de incarcare a fost repozitionata sub logo-ul frontal, iar diferentele fata de versiunea normala au fost accentuate, in special datorita tratamentului specific al stopurilor.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.