Rinspeed MicroMAX – Elvetienii ne propun un automobil al viitorului foarte eficient, dar si inconfortabil

Salonul Auto de la Geneva este recunoscut inclusiv pentru prezenta a nenumarate companii exotice, chiar in comparatie cu alte saloane mult mai mari din punct de vedere al suprafetei expozitionale. Dintre acestea, nu lipsesc niciodata indigenii Sbarro si Rinspeed. Insa, in timp ce Sbarro expune numai concepte stilistice ciudate, Rinspeed incearca sa aduca in fiecare an o idee originala, in speranta ca ar putea influenta industria.

Am vazut de-a lungul timpului un automobil sport amfibiu (Splash), unul chiar subacvatic (sQuba), unul cu lungime variabila (Presto) sau unul cu cockpit mobil (Advantige R one). Pana si anul trecut Rinspeed a atras atentia cu un apendice care se atasa unui Smart pentru a-i mari utilitatea sau a-i oferi un surplus de autonomie sau motricitate (Dock & Go). Dar asta nu inseamna ca e simplu sa inovezi in fiecare an.

Rinspeed microMAX concept art1 Rinspeed MicroMAX – Elvetienii ne propun un automobil al viitorului foarte eficient, dar si inconfortabil

2013 este anul lui Rinspeed MicroMAX, un… sa-i spunem autoturism, simbioza perfecta intre autobuz si telecabina. O data ce eliminam insa designul din discutie (e clar ca nimeni nu s-a chinuit pentru a gasi o forma agreabila aici), descoperim o intentie nobila: conceptul poate transporta pana la cinci pasageri plus un automat de cafea, un carucior de cumparaturi sau, usor ironic, un frigider. Asta in timp ce dimensiunile exterioare sunt compacte (ma rog, cel putin cele care conteaza in trafic, nu luam in calcul inaltimea de 2,2 m), Rinspeed MicroMAX afisand o lungime de 3,7 m, similara cu a unui Mini.

Rinspeed microMAX concept art2 Rinspeed MicroMAX – Elvetienii ne propun un automobil al viitorului foarte eficient, dar si inconfortabil

Numai ca organizarea pe inaltime a impus folosirea unor scaune care nu arata deloc ergonomic, semanand cu cele obisnuite intr-un bar. Inclusiv soferul pare a sta chinuit la volanul lui MicroMAX, dar, din fericire, vorbim de calatorii pe distante scurte, iar atmosfera la bord pare foarte relaxanta, datorita suprafetelor vitrate mari si a materialelor alese. In plus, caroseria cubica permite automobilului sa fie foarte configurabil, putand servi la fel de bine in traficul urban ca vehicul de pasageri sau utilitar.

Rinspeed microMAX concept art3 Rinspeed MicroMAX – Elvetienii ne propun un automobil al viitorului foarte eficient, dar si inconfortabil

MicroMAX promoveaza si o idee isteata, anume o strategie inteligenta de a imparti automobilul intre mai multi utilizatori. O aplicatie mobila centralizeaza nevoile de deplasare ale “abonatilor” la serviciile MicroMAX, propunand rute eficiente pentru ca fiecare exemplar sa circule cu cat mai multe persoane la bord. Evident, accesoriile de bord sunt moderne, incluzand o consola pe care troneaza un display tactil de 19 inci, internet mobil sau tehnologie NFC (Near Field Communication). Grace, unul dintre partenerii lui Rinspeed pentru acest proiect, a creat inclusiv o bicicleta electrica ce poate fi transportata cu ajutorul unui suport dedicat.

Motorul nu este unul foarte pretentios, fiind preluat de la un stivuitor. Probabil acesta este si motivul pentru care Rinspeed a avansat un pret estimativ cuprin intre 5000 si 10.000 de euro, in caz ca MicroMAX va fi produs in serie.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.