SsangYong Rodius – la fel de mare, dar parca mai normal

Stiti deja de la Dan Damian ca Rodius isi schimba intr-un final, dupa 9 ani de fabricatie, hainele. Stiti si parerea lui, pe care o repet si eu: Rodius este o masina foarte urata. Dar, dincolo de asta, este si surprinzatoare.

Am condus Rodius la vremea lui si am fost sincer impresionat de confortul la rulare si de habitaclul extrem de spatios si calduros. Era versiunea cu propulsie spate, insa Rodius s-a produs si cu tractiune integrala, facandu-l un automobil perfect de expeditii… cu conditia sa decoperi locuri noi doar noaptea, ca sa nu sperii pe nimeni. Imi amintesc ca, in redactia Auto Mondial fiind, am facut un briefing pentru a gasi un titlu potrivit articolului ce urma a fi publicat la rubrica “test drive”. Dupa mult timp, cand deja nimeni nu mai lua in serios subiectul, a aparut si titlul: “We come in peace!” Si astazi sunt de acord cu el: ce altceva s-ar fi potrivit mai bine unui automobil atat de hidos, si totusi atat de prietenos?

noul SsangYong Rodius art1 SsangYong Rodius – la fel de mare, dar parca mai normal

Rodius este acum la o noua generatie, care arata ca si cum planeta de pe care a venit a mai evoluat tehnologic intre timp. Nu ma intelegeti gresit, nu este nici acum frumos, dar nici n-ar avea cum. Rodius este atat de mare (5,13 m lungime, 1,9 latime si 1,82 inaltime), incat orice giumbuslucuri stilistice ar incerca designerii tot n-ar putea sa-i mascheze proportiile de elefant. Este atat de mare, incat in portbagajul din spatele celor cinci locuri obisnuite mai pot incapea inca doua (!) randuri de scaune. Adica un total de 11 locuri, ceea ce inseamna ca Rodius este atat de mare, incat in Europa nu poate fi condus cu categoria B decat in anumite versiuni. Daca eu nu v-am convins inca, probabil volumul maxim al portbagajului o va face: 3240 de litri!

noul SsangYong Rodius art2 SsangYong Rodius – la fel de mare, dar parca mai normal

Nu mai retin cum numisera coreeni segmentul pe care l-au inventat in 2004 pentru a-l incadra pe Rodius undeva. Acum, numele este “PMLV”, sau “Premium Multi Leisure Vehicle”, adica… ma rog. Automobilul va fi incontinuare disponibil si cu tractiune integrala, in timp ce pentru motorizari se va putea alege intre un V6 pe benzina, de 3,2 litri, si un diesel de 2,0 litri si 155 CP, mult mai interesant pe meleagurile noastre.

noul SsangYong Rodius art3 SsangYong Rodius – la fel de mare, dar parca mai normal

Evident, coreenii nu puteau scapa asa usor de ciudatenii. Plansa de bord masiva adaposteste doua panouri de indicatoare: unul in partea superioara a consolei centrale, suficient de mare incat sa poata fi consultat si de pasagerii de pe ultimul rand de scaune, si unui mai modest, digital (dar care afiseaza inca o data viteza de deplasare), in spatele volanului. Mai gasim printre altele un display central generos și un buton de start/stop pentru motor. Printre optiuni este diponibil si un plafon supra-inaltat, care schimba destul de mult atmosfera la bord.

Desi o prezentare locala a avut deja loc, oficial Rodius va avea premiera la Salonul Auto de la Geneva.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.