TagAZ Aquila – Cum arata masina ideala pentru tineri in viziunea rusilor

O companie ruseasca pe nume TagAZ a inceput productia unui coupe cu patru usi cu pret de masina compacta. Aquila a fost prezentata pentru prima data publicului in vara trecuta, iar recent a inceput productia de serie.

Dupa cum se vede din imagini, Aquila arata destul de bine, desi intr-un mod usor pueril, fara prea multa legatura cu rafinamentul designului european. Caroseria este de tip fastback iar lungimea este de 4,8 metri, automobilul fiind la granita superioara a clasei medii. Habitaclul are de asemenea forme tineresti, iar scaunele de tip scoica sunt standard.

TagAZ Aquila art1 TagAZ Aquila – Cum arata masina ideala pentru tineri in viziunea rusilor

Motorul nu se ridica insa la nivelul pretentiilor afisate de caroseria sportiva. Aquila ascunde sub capota un MAS de 1,6 litri cu patru supape pe cilindru, care dezvolta numai 107 CP. Cutia de viteze este manuala si dispune de doar cinci trepte. Desigur, rusii promit si versiuni mai puternice in viitorul apropiat (exista zvonuri despre un motor de 150 CP), dar asta va depinde de succesul masinii.

TagAZ Aquila art2 TagAZ Aquila – Cum arata masina ideala pentru tineri in viziunea rusilor

Iar Aquila are toate sansele sa devina un bestseller, pentru ca este disponibila la un pret de baza de sub 11.000 euro (415.000 ruble, fara taxe). Echiparea include aer conditionat, airbag sofer, ABS, inchidere centralizata, servodirectie, oglinzi electrice si incalzite, scaune sport cu tapiterie din piele, sistem audio cu CD si MP3, frane cu discuri fata/spate si jante din aliaj de 18 inci cu pneuri 225/45.

TagAZ Aquila art3 TagAZ Aquila – Cum arata masina ideala pentru tineri in viziunea rusilor

Desi vanzarile vor incepe pe 15 martie, uzina ofera posibilitatea celor interesati sa comande modelul in avans. Ulterior vor fi disponibile si noi niveluri de echipare, mai bogate sau dimpotriva, mai limitate. Din pacate, nu exista in prezent planuri pentru exportul acestui automobil, probabil si pentru ca in Europa nu ar trece de cele mai elementare teste de siguranta.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.