Zvon – Noul BMW X6 va fi mai dinamic

X6 a fost un experiment al celor de la BMW, numai ca, spre deosebire de Seria 5 GT, a fost unul reusit, tinand cont de succesul repurtat mai ales pe anumite piete (SUA, China sau Rusia). Totusi, avand la baza un X5 mai mare si mai burghez decat generatia anterioara, declinarea sportiva in cazul lui X6 s-a facut cu unele compromisuri.

In primul rand, plafonul foarte coborat a avut un impact negativ asupra spatiului interior la nivelul capului, mai ales in spate. În al doilea rand, desi foarte puternic, actualul X6 este si destul de greoi, ceea ce e oarecum in contradictie cu ideea de dinamism promovata de acest concept de caroserie.

BMW X6 Zvon   Noul BMW X6 va fi mai dinamic

Ei bine, conform unor surse citate de revista britanica Autocar, a doua generatia a lui X6, care urmeaza sa apara in urmatoarele 18 luni, va avea ca scop eliminarea acestor inconveniente. In primul rand, lungimea va creste de la  4,88 la 4,91 m, si la fel o va face si ampatamentul, cu scopul evident al cresterii spatiului interior.

BMW design Zvon   Noul BMW X6 va fi mai dinamicApoi, desi noul X6 va avea la baza tot platforma lui X5, vorbim de generatia urmatoare a SUV-ului BMW. Constructorul va folosi solutii mai sofisticate de reducere a masei proprii, o suspensie reconfigurata si ecartamente sporite, pentru a se asigura ca tinuta de drum va fi imbunatatita. Sportivitatea accentuata va fi completat si de un design mai agresiv. Ma rog, “sportivitate” ramane totusi un termen totusi un pic fortat avand in vedere gabaritul.

O caracteristica foarte interesanta va fi posibilitatea ca sistemele electronice incorporate la bord (multimedia, sau de asistare a deplasarii) sa primeasca update-uri de soft pe toata durata de vitata a automobilului, exact ca in cazul computerelor sau telefoanelor mobile inteligente.

Motorizarile vor fi noi sau imbunatatite. In zona de 3,0 litri va fi disponibil un propulsor pe benzina (pe baza caruia se va dezvolta si o versiune plug-in hibrid) si doua dieseluri (cu doua si trei turbine de supraalimentare), iar in zona superioara un V8 tri-turbo de 4,4 litri revizuit. Transmisia automata cu opt trepte va face parte din echiparea standard.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.